دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ کادر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه طالبیه تبریز در بیانیه‌ای تأکید کردند: از مسئولین مصرانه می‌خواهیم ابتدا به وظایف تبیینی و فرهنگی و در صورت نیاز اجرای حدود و تعزیرات شرعی اقدام جدی بکنند و بیش از این در اجرایی کردن حکم مسلم شرعی حجاب کوتاهی ننمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، کادر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه طالبیه تبریز در مورد وضعیت حجاب در کشور، در بیانیه‌ای تأکید کردند کرد، از مسئولین سیاسی، مدیران ادارات، شرکت‌ها و مراکز آموزشی، درمانی و خدماتی، نهادهای فرهنگی، نیروی انتظامی، مسئولین امنیتی، رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی و به‌ویژه قوه قضائیه، مصرانه می‌خواهیم ابتدا به وظایف تبیینی و فرهنگی و در صورت نیاز اجرای حدود و تعزیرات شرعی اقدام جدی بکنند و بیش از این در اجرایی کردن حکم مسلم شرعی حجاب کوتاهی ننمایند.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"حجاب، محدودیتی شرعی و قانونی است، نه محدودیتی دولتی و کشف حجاب نیز هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی " ( رهبر حکیم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای)

با آرزوی قبولی طاعات مومنین در ماه مبارک‌ رمضان که دل و جان انسان به برکت بهار قرآن مستعد پذیرش حکمت و اندرز و حرکت در مسیر کمال است و با شکر به درگاه ربوبی به‌خاطر توفیق زیستن در سایه سار ولایت و نعمت جمهوری اسلامی ایران.

تمام برادران و خواهران دینی و ملت فهیم و قدرشناس ایران، این مهد تمدن و غیرت توجه دارند که عفاف و حجاب از آموزه‌های قطعی قرآن مبین و تعالیم پاک نبی اعظم و ائمه طاهرین است.

قرآن مجید طی آیات کریمه ۳۰ و ۳۱ سوره نور ابتدا تکلیف مردان و سپس وظیفه زنان را درباره عفاف و پوشش شرعی معین ساخته است.

ملت غیور ایران همگی حکم الهی مبتنی بر فطرت و مقتضای غیرت، حجاب شرعی را می‌دانند و تأکیدات بلیغ امام راحل و مقام معظم رهبری و اهتمام شهیدان در وصیت‌های آگاهی بخش و انسان سازشان وزانت و ریشه‌داری این ارزش دینی و فرهنگی را مضاعف ساخته است.

متاسفانه شیطان صفتان فساد گستر، خانواده ستیز و لشکریان ترویج تباهی در این اواخر پس از شکست در آشوب‌های پاییز ۱۴۰۱ به نحوی بسیار مشمئز کننده در صدد فرهنگ سازی بی‌حجابی و برهنگی برآمده‌اند که باعث تکدر خاطر و ناراحتی مومنین و شیفتگان عفت و پاکدامنی در ایران اسلامی به‌ویژه آذربایجان، این مهد غیرت و عفاف گشته است.

فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار کارگزاران نظام اسلامی حجت را بر همگان تمام کرد، بنابراین اساتید، کادر و طلاب مدرسه طالبیه تبریز وظیفه شرعی و اجتماعی خود می‌دانند که از مسئولین سیاسی، مدیران ادارات، شرکت‌ها و مراکز آموزشی، درمانی و خدماتی، نهادهای فرهنگی، نیروی انتظامی، مسئولین امنیتی، رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی و به‌ویژه قوه قضائیه، مصرانه بخواهند ابتدا به وظایف تبیینی و فرهنگی و در صورت نیاز اجرای حدود و تعزیرات شرعی اقدام جدی بکنند و بیش از این در اجرایی کردن حکم مسلم شرعی حجاب کوتاهی ننمایند و بی‌هیچ تردیدی ملت فهیم و غیور ایران اسلامی همچون گذشته با همه وجود یاور و پشتیبان مسئولین در راستای عمل به این حکم شرعی و اجتماعی خواهند بود. ان‌شاء‌الله

کادر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه طالبیه تبریز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha