سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1079505
۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
ی

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان، قرآن را کتاب زندگی و هدایت دانست و گفت: این کتاب آسمانی با روایت اهل بیت(ع) و توضیح نهج البلاغه باید در تمام شئون زندگی ما حاکم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی روز گذشته در دیدار با دو دختر خردسال نابغه قرآنی از فریدن اصفهان، ضمن تبریک ولادت باسعادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: خداوند و پیامبر(ص) معلمان انسان‌ها هستند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه شریف‌ترین مردم، حاملان قرآن هستند، گفت: حافظان قرآن یکی از مصدایق حاملان قرآن هستند که باید بعد از حفظ، درک مفاهیم و عمل به قرآن را در سرلوحه کاری خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه باید تأمل نمود که برای چه خداوند به این خانواده دو فرزند حافظ قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه را هدیه داده است؟ گفت: والدین این فرزندان در مقابل کارهای خیر و خوبی که انجام داده‌اند این دو فرزند را خداوند به آنها هدیه داده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با اشاره به اینکه در سال ۱۳۷۵ توسط دستان مبارک مقام معظم رهبری، ملبّس به لباس روحانیت شدم، خاطرنشان کرد: در سال ۷۶ زمانی که برای عقد همسرم خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم، در آن جلسه پسر آیت الله مصباح (مجتبی مصباح) نیز جهت ملبس شدن لباس روحانیت حضور داشت.

وی ادامه داد: بعد از مدتی در یک سخنرانی عمومی از آیت الله مصباح شنیدم که گفتند، پسر آقا مجتبی حافظ قرآن شده است و شاید علت حافظ شدن نوه‌ام، دعای والدین و خوشحالی من از ملبّس شدن آقا مجتبی بود.

امام جمعه کاشان، خطاب به والدین حدیث و ثنا نظری، دو نابغه قرآنی، با بیان اینکه این هدیه شما هم می‌تواند خوشحالی و دعای والدین شما باشد که فرزندان شما حافظ شده‌اند، خاطرنشان کرد: این دو خواهر خردسال نابغه، افتخار عالم اسلام و ائمه هستند.

وی خطاب به این دو نابغه قرآنی تصریح کرد: به گونه‌ای بر قرآن مسلط شوید که بر آینده زندگی شما اثر گذار باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، قرآن را کتاب زندگی و هدایت دانست و گفت: این کتاب آسمانی با روایت اهل بیت(ع) و توضیح نهج البلاغه باید در تمام شئون زندگی ما حاکم باشد.

امام جمعه کاشان بر لزوم مراجعه به تفاسیر روایی مانند نورالثقلین، برهان و تفاسیر معارفی، مانند تفسیر المیزان و تسنیم آیت الله العظمی جوادی آملی توصیه کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha