یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
یوسف پور

حوزه/ مدیر خانه مطبوعات استان قم تصریح کرد: شهید آوینی صادقانه و متعهدانه در مسیر خدمت به آرمان های انقلاب اسلامی بود و در این راه نیز به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

فخرالدین یوسف پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامیداشت سی اُمین سالگرد شهادت سیدمرتضی آوینی اظهار داشت: شهید آوینی چه در عرصه تفکر و اندیشه و چه در عرصه هنر صادقانه و مخلصانه کوشید در سایه تفکر و بینش اسلامی در راستای خدمت به اهداف و آرمان های اسلام و انقلاب گام بردارد و حقیقتاً نیز امروز بیش از هر زمان دیگری شاهد تأثیرگذاری و الهام بخش بودن اندیشه و آثار ایشان در جامعه هستیم.

وی افزود: سید شهیدان اهل قلم به ویژه در زمینه مستندسازی با اثر بسیار ماندگار و درخشان روایت فتح توانست به خوبی ارزش های الهی و انقلابی را به نسل جدید نشان داده و منتقل کند.

مدرس و پژوهشگر رسانه همچنین گفت: بینش و دیدگاه متعالی شهید آوینی در عرصه هنر البته برگرفته از نگاه عارفانه و حکیمانه پیر و مرادش حضرت امام (ره) است که فرمود: "تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهندۀ اسلام ناب محمدی (ص) اسلام ائمۀ هدی (ع) اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگانِ تاریخِ تلخ و شرم آور محرومیت‌ها باشد. هنری زیبا و پاک است که کوبندۀ سرمایه‌ داری مدرن و کمونیسم خون‌ آشام و نابود کنندۀ اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بی درد، و در یک کلمه «اسلام امریکایی» باشد"

وی بیان داشت: به نظر بنده، آنچه شهید آوینی داشت و هنوز به نظر می رسد کسی نتوانسته جای خالی ایشان را از این حیث پُر کند این است که به عنوان کسی که ریشه در تفکر اسلامی دارد، به صورت مستقل قبل از هر چیز درباره سینما و هنر به تفکر و اندیشه می پرداخت و به شکلی عمیق به ارایه تحلیل و نظر همت می گماشت.

یوسف پور خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی کم نیستند افرادی که درباره هنر و سینما سخن گفته و یا مطلب می نویسند، اما متاسفانه اندیشه بسیاری از این افراد ریشه در خاستگاه تفکر غربی دارد و این ها عمدتاً به مثابه یک مترجم عمل می کنند و حال آن که ما نیازمند متفکرانی بهره مند از اندیشه انقلابی و اسلامی هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: نسل جدید که دل در گرو اهداف و آرمان های انقلابی دارد بیش از پیش بتواند با الهام از اندیشه و سیره و رفتار شهیدآوینی در مسیر تبیین و ترویج ارزش ها و آرمان ها گام بردارد و به این طریق به خنثی سازی توطئه دشمن در جنگ نرم فرهنگی و رسانه ای بپردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ابوالقاسم IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
    0 0
    سلا‌م‌جانها‌به‌ولایت‌،اخرالامر‌گل‌کوزه‌گران‌خواهیم‌شد‌ اماکوزه‌گر‌عارفانی‌همچون‌شهید‌اوینی‌ها،خداست، و سلام،پاینده‌وسلامت‌همه‌خوبان