دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1080137
۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
شبِ قدر

حوزه/ "در جستجوی لیلةالقدر" عنوان اثری است نوشته ی عبدالکریم عابدینی که به فضیلت و آداب شب قدر می پردازد و از سوی نشر معارف به زیور طبع آراسته شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یکی از بهترین کارها در لیالی قدر، مطالعه آثاری درباره عظمت و فضیلت ها و نیز آداب این ایام منحصر به فرد است؛ ایامی که از آن به عنوان وقت طلایی برای آشتی با خالق مهربان توصیف شده است.

بر این اساس باید گفت که کتاب "در جستجوی لیله القدر" پژوهش و تحقیقی است خواندنی درباره مؤلفه ها و ابعاد معنوی و باطنی شب قدر و ارتباط آن با مسأله امامت و ولایت.

نگارنده در این اثر به بحث در مورد مقدمات و اموری که منجر به شناخت حقیقت شب قدر و بهره‌مندی معنوی آن می‌شود، می پردازد و در ادامه وارد مقوله اهمیت و فضیلت ماه مبارک رمضان به خصوص شب‌های قدر از منظری قرآنی و روایی می گردد.

عبدالکریم عابدینی همچنین بایسته ها و پیش نیازهای بهره گیری حداکثری از برکات شب قدر و فرصت توبه و استغفار در این شب را برای بهره بردن از فضای عرفانی موجود در آن را مورد توجه قرار داده و برخی از دستورالعمل‌های وارد شده از سوی اهل بیت(ع) در این زمینه را برجسته ساخته است که مطالعه آن ها به روزه داران ماه خدا در این شب های روشن بندگی توصیه می شود.

نویسنده در بخشی از این کتاب شاخصه بسیار مهم ماه رمضان و شب‌های قدر را محو شدن گناهان و آثار آن و نیز اوج گرفتن رحمت الهی عنوان کرده و شناخت موجبات جلب رحمت و مغفرت خداوند متعال و نیز آفات و موانع آن را نیز با استناد به آیات و روایات بررسی کرده است.

گفتنی است، بیان آداب شب قدر، نسبت آن با ولایت حضرات معصومین (علیهم السلام) و بیان نقش شب قدر در تقدیر و سرنوشت یکساله افراد، از دیگر محورهای مطرح شده در این کتاب ۱۲۸ صفحه ای است که به همت نشر ولایت چاپ شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha