دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
البرز

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه استان البرز از اجرای مرحله اول خدمات مشاوره ای در قالب استعداد سنجی حدود ۱۵۰ نفر از طلاب پایه های ۵ و ۶ خبر داد.

حجت الاسلام رضا وظیفه مند معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه البرز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در البرز از اجرای طرح استعدادسنجی طلاب استان البرز خبر داد و گفت: طرح استعداد سنجی طلاب مدارس علمیه استان توسط مشاوران معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه استان با هدف کمک به هدفگذاری بر اساس استعدادها و توانمندی ها در جهت ارتقای مسئولیت انتخاب‌های خود در زندگی اجرا می‌گردد.

وی با اشاره به روایت نبی مکرم اسلام(ص) درباره اهمیت اجرای این طرح خاطر نشان کرد:«اَلناسُ معادِنُ کمَعادِنِ الذهَبِ وَ الْفِضةِ؛ مردم مانند معادن طلا و نقره هستند».ا ز این روایت و تشبیه موجود در آن می توان استنباط کرد که اولا: ظرفیت و استعداد افراد مختلف است (همان طور که یک معدن طلاست دیگری مس و) . . . ، ثانیا: این استعدادها تا وقتی فعلیت نیافته، شخص به کمال وجودی خویش نخواهد رسید، ثالثا: شکوفایی استعداد نیز همچون بهره برداری از معدن، نیازمند کشف، شناخت، دقت، برنامه ریزی، به کارگیری ابزار مناسب و رفع موانع است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه البرز افزود: امروزه گسترش و تخصصی شدن علوم،گسترش نیاز های بشری و محدودیت انسان امر استعداد سنجی و تخصص طلاب در زمینه های مختلف را ضروری کرده است.

وی با بیان اینکه طلاب مدارس علمیه با شرکت در تست استعداد سنجی و مشاوره، در کمترین زمان ممکن به استعدادهای خود پی خواهند برد، گفت: برخی از طلاب با استعداد و خوش ذوق به خاطر عدم مشاوره و استعداد سنجی، موفقیت لازم را در تعیین سرنوشت خود نداشته اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha