چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
شیخ افروز

حوزه/ شیخ افروز به بیان ویژگی‌های شخصیتی امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: امیرالمؤمنین علی(ع) اشداء علی الکفار و رحماء بینهم بودند و تمام صفات انسانیت در وجودشان متمرکز بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، شیخ حسین افروز امام جمعه اهل سنت بندر سیراف روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضرت علی(ع) در خانه نبی اکرم(ص) و ام المؤمنین حضرت خدیجه کبری(س) در خانه نبوت تربیت یافتند؛ در شبی که پیامبر گرامی اسلام از مکه به مدینه هجرت فرمود، امیرالمؤمنین علی(ع) بر رختخواب حضرت پیغمبر خوابیدند و جان خود را در معرض خطر گذاشت تا اینکه پیامبر(ص) سلامت بماند.

وی افزود: حضرت علی(ع) در طول زندگی خود، دلیرانه و با جهاد در راه الله و قتال با کفار و دشمنان و کسانی که در جهل الحاد غرق شده بودند مبارزه کرد تا اینکه اسلام و مسلمین با عزت و در کنار هم متحد باشن. امام علی(ع) با دختر نبی اکرم(ص) حضرت فاطمه(س) ازدواج کردند، از ایشان دو فرزند به نام‌های حسن و حسین، سرداران جوانان اهل بهشت متولد شدند که اهل سنت در خطبه‌های خود از ایشان به نام سید شباب اهل الجنه و قُرَّة أَعْیُن اهل السنه یاد می‌کنند.

امام جمعه اهل سنت بندر سیراف خاطرنشان کرد: در باب مقام علی(ع)، نبی اکرم(ص) فرمود: «علی نزد من به منزله هارون نزد موسی است». در وقت جنگ چنان صدای تکبیر بلند می‌کردند که دل‌های پهلوانان کفار به لرزه می‌افتاد، امام علی(ع) انسانی به تمام معنا بودند که تمام صفات انسانیت در وجودشان متمرکز بود.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) مکارم اخلاق و آداب اسلام را از بهترین منابع دریافت کرده بودند، گفت: نیکی، شهامت، برتری و مروت را دوست می‌داشتند و لذا علی(ع)، عالمی پرهیزکار، وسیع المعرفة، زیرک، فقیه و متبحر در علوم دینی بودند.

شیخ افروز با اشاره به دیگر ویژگی‌های امام علی(ع) خاطرنشان کرد: حضرت، فصیح، بلیغ، ممتاز، خوش بیان و خوش رو بودند و شاهد این کمالات خطبه‌ها و احادیث و کتاب نهج البلاغه است که در آن تمام صفات و شجاعت امیرالمؤمنین و نصایح برای امت اسلام بیان شده.

وی ادامه داد: شجاعت علی(ع) در جنگ بدر، شمشیر بران حیدر هیچ قبیله‌ای از قریش را نگذاشت که فردی یا افرادی از سران یا اهل قدرت و عزت باعث آزار مسلمانان باشد و لذا با تمام توان و نیروی ایمان و تقوا، با همه کسانی که با چشم بد به اسلام و مسلمین نگاه می‌کردند، مبارزه کردند.

امام جمعه اهل سنت شهر سیراف یادآور شد: امیرالمؤمنین علی(ع) اشداء علی الکفار و رحماء بینهم بودند. شب‌ها در دل شب که همه در خواب بودند، کمک رسانی به نیازمندان و مستمندان می‌کردند و توشه روزمره‌شان را در خانه‌های ایتام تحویل آنها می‌دادند و این اسرار و رازها فقط بین خودش و خدایش بود.

امام جمعه اهل سنت شهر سیراف خاطرنشان کرد: امروز لازم است تا نگاهی به تاریخ و زندگی این بزرگان بیندازیم و بعد نگاهی هم به خودمان در این زمانه کنیم، آیا قابل قیاس است؟

شیخ افروز به تاریخ شهادت امام علی علیه السلام به روایت اهل سنت و شیعه پرداخت و گفت: تاریخ شهادت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) به دست ابن ملجم به روایات اهل سنت، ضربت ۱۷ ماه مبارک رمضان و شهادت امام، ۱۹ ماه مبارک است و اما به روایت برادران تشیع ۱۹ ماه رمضان ضربت و ۲۱ ماه مبارک رمضان شهادت ایشان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha