یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
یمینی

حوزه/ مدیر مرکز اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه روزه، سازندگی ایجاد می‌کند، گفت: روزه، صفت، خاصیت و فضیلت ویژه را برای بشر و انسان ایجاد می‌کند تا اینکه انسان بتواند تقوای الهی را مراعات کند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محسن یمینی مدیر مرکز اسلامی استان بوشهر در جلسه شورای اداری اهل سنت استان بوشهر، اظهار داشت: همان طور که اصول همه ادیان مشترک است، فروع همه ادیان نیز مشترک است و این گونه نیست که تنها در اسلام روزه، نماز، حج و برخی از احکام، واجب باشد، بلکه در همه ادیان الهی وظیفه داشتند نماز به پا دارند، روزه بگیرند، امر به معروف و نهی از منکر نمایند و تولی و تبری داشته باشند.

حجت الاسلام یمینی، با بیان اینکه در دین و شریعت اسلام، خداوند احکام مجازاتی را از انسان‌ها برداشته است، خاطرنشان کرد: دین در نزد خداوند اسلام است و دین حضرت آدم تا دین حضرت خاتم، اسلام بوده و فقط تفاوت در شرایع و روش‌ها است، در برنامه‌های جزئی تفاوت‌هایی وجود داشته ولی در اصول کلی دین، تفاوتی بین شرایع وجود ندارد و همه زیر مجموعه دین واحد هستند.

مدیر مرکز اسلامی استان بوشهر، گفت: آن چه که بشر به آن نیازمند بوده را خداوند آورده است، در مواردی امت‌های گذشته به خاطر سرپیچی از دستورات الهی و به خاطر ضدیت‌هایی که در برنامه زندگی و دینی‌شان انجام می‌دادند، خداوند بخشی از احکام را به صورت مجازاتی وضع کرد، مثل آن احکام و سختی‌هایی که بر یهود گذاشت و آن سختی‌هایی که خداوند در یهودیت وضع کرد، احکام واقعی نبود، بلکه احکام مجازاتی بود.

وی ادامه داد: در شریعت مقدس اسلام، خداوند در قرآن می‌فرماید: ما طیبات را بر شما حلال و خبائث را بر شما حرام کردیم، یعنی ما در دین و شریعت اسلامی، احکام مجازاتی و سختی‌هایی را که بر شما گذاشته بودیم برداشتیم تا شما به آن شریعت و احکام واقعی که در نزد خداوند واقعاً حلال و حرام است عمل کنید، به همین خاطر هرکس به دین اسلام بپیوندد به نفع اوست و بار از دوش او برداشته می‌شود.

وی با بیان اینکه روزه، سازندگی ایجاد می‌کند، گفت: روزه، صفت، خاصیت و فضیلت ویژه را برای بشر و انسان ایجاد می‌کند تا اینکه انسان بتواند تقوای الهی را مراعات کند.

مدیر مرکز اسلامی بوشهر ادامه داد: این یک تمرین در روز است برای اینکه بتوانیم تقوای الهی را به دست بیاوریم، جلوی خودمان را بگیریم، از حلال‌ها دوری کنیم و استفاده نکنیم تا بعد از ماه رمضان عادت کنیم و در مقابل حرام‌ها را، از خود خویشتن داری نشان دهیم، که این نمونه تقوا است.

حجت‌الاسلام یمینی، بیان کرد: اگر کسی نفس خود را تربیت کرد، از حرام‌ها دوری کند و واجبات را انجام دهد، عادل و جز متقین می‌شود.

وی تصریح کرد: عادل کسی است که آنچه خداوند به او فرموده، انجام دهد و آنچه فرموده انجام ندهد را انجام ندهد، این تمرینی است برای تقوا که در ماه رمضان حاصل می‌شود و روزهای این ماه مبارک، یک ماه ویژه و فرصت طلایی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha