پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
محمد جواد هراتی قائم مقام وزیر علوم

حوزه/قائم مقام وزیر علوم در امور علوم انسانی با پیشرو دانستن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در امر علوم قرآنی گفت: در دوران حاضر اگر بخواهیم قرآن در جامعه و بویژه در بیان جوانان و نوجوانان گسترش یابد، باید به سراغ بخشی سازی حرکت کنیم و این در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم دفتر تبلیغات توجه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمد جواد هراتی قائم مقام وزیر علوم در امور علوم انسانی طی سخنانی در مراسم رونمایی از جدیدترین آثار مکتوب و دیجیتال پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم با قدردانی از فعالیت های قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات یکی از پژوهشگاه های پیشرو در امر علوم قرآنی و البته در بسیاری از عرصه ها است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های آثار این پژوهشگاه حرکت کردن به سمت بخشی سازی این موضوع های قرآنی است افزود: در دوران حاضر اگر بخواهیم قرآن در جامعه و بویژه در بیان جوانان و نوجوانان گسترش یابد باید به سراغ بخشی سازی حرکت کنیم و این در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم توجه شده است.

رئیس مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش علوم قرآنی و علوم انسانی وزارت علوم ادامه داد: باید قرآن به زبان جوانان و نوجوانان در جامعه بیان شود و البته باید پژوهشکده های قرانی به سراغ کارهای رسانه ای گسترده تر حرکت کنند.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم کتابی برای قرآن مدرسه تهیه کنیم که داستان گونه باشد خاطرنشان کرد: دانش آموزان در اینصورت خودشان به دنبال مفاهیم قرآن خواهند رفت و این از جمله مواردی است که باید به آن توجه کرد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha