یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ مراسم احیا شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عالی گفت: حتی اولیاء الهی نیز با اینکه در بالاترین درجه ایمان و تقوا قرار داشتند باز هم برای عاقبت بخیری خود دعا می‌کردند چرا که انسان در هر درجه از ایمان قرار داشته باشد باز هم امکان سقوط برای او وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی، در مراسم شب زنده‌داری و احیای شب بیست و سوم ماه رمضان و سومین شب قدر در حرم مطهر رضوی، به ایراد سخنرانی پیرامون فضیلت شب قدر و بهترین اعمالی که در این شب پرفضیلت می‌شود انجام داد پرداخت.

وی با استناد به برخی روایات معصومین(ع) بیان کرد: تقریبا می‌توان با اطمینان گفت که شب بیست و سوم، شب قدر است بنابراین در این شب باید اهتمام بیشتری به انجام اعمالی که برای شب قدر وارد شده داشته باشیم.

این کارشناس دینی افزود: در شب نوزدهم یعنی در شب قدر اول تقدیر انسان نوشته می‌شود و شب بیست و یکم شب اِبرام است یعنی همان تقدیر قوام پیدا می‌ کنند و شب بیست و سوم شب امضا و تثبیت آن مقدرات است.

وی از زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) به عنوان یکی از بهترین اعمال شب قدر یاد کرد و گفت: بسیاری از بزرگان بر انجام این عمل سفارش کرده‌اند که آثار و برکات بسیاری در زندگی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عالی افزود: از دیگر اعمال سفارش شده در این شب، دعا کردن و طلب خیر از خداوند است که بهترین دعا، طلب عافیت و عاقبت بخیری است.

وی بیان کرد: حتی اولیاء الهی نیز با اینکه در بالاترین درجه ایمان و تقوا قرار داشتند باز هم برای عاقبت بخیری خود دعا می‌کردند چرا که انسان در هر درجه از ایمان قرار داشته باشد باز هم امکان سقوط برای او وجود دارد.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: شمر بن ذی الجوشن که در تاریخ از او به عنوان قاتل امام حسین (ع) یاد می شود، روزگاری در رکاب امیرالمومنین(ع) شمشیر می‌زد و زُبیر هم از خواص شیعه و یاوران پر و پا قرص آن حضرت بود ولی به خاطر دنیا طلبی و جاه طلبی از مسیر حق منحرف شده و عاقبت بخیر نشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • . IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 0
    احسنتم. حقا.
  • ! IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    0 11
    خیلی عجیب است که برخی از خطبای مشهور در شب قدر محبت را همانند کفار عوضی معنی کردند! مماشات با بی حجابی نه به نفع خود آنان است نه جامعه.