یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ی

حوزه / امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه انسان مؤمن باید دین شناس و دین دار باشد و با یک شبهه تحت تاثیر قرار  نگیرد، گفت: انسان مومن علاوه بر دین داری، باید از دین خدا نیز دفاع کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اسلامی تبار امام جمعه موقت کاشان، شب گذشته در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در سالن ورزشی شهدای بسیج کاشان، با بیان اینکه شیعیان حضرت امیرالمومنین(ع) باید به بالاترین مقام‌ها برسند، اظهار داشت: یک انسان مومن و شیعه باید خودش را به مقام صالحان برساند.

امام جمعه موقت کاشان، به راه‌های رسیدن به صالحین اشاره کرد و گفت: رفتار، عمل و کردار انسان صالح باید با خدا و دین اسلام درست باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تبار، با بیان اینکه انسان مؤمن باید دین شناس و دین دار باشد و با یک شبهه تحت تاثیر قرار نگیرد، یادآور شد: انسان مومن علاوه بر دین داری، باید از دین خدا نیز دفاع کند.

وی، شناخت دین را از مهمترین وظایف انسان‌های مومن عنوان کرد و گفت: انسان صالح کسی است که رابطه‌اش با مردم نیز خوب باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تبار، تصریح کرد: انسان مومن همانطور که توقع دارد دیگران به او توهین نکنند، خودش هم به دیگران نباید توهین کند.

وی با بیان اینکه انسان مؤمن هرآنچه برای خودش نمی‌پسندد، برای دیگران هم نباید بپسندد، خاطرنشان کرد: یک انسان مؤمن همانطور که دوست دارد، دیگران برایش ارزش قایل شوند برای دیگران هم باید احترام قایل شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تبار اظهار کرد: انسان مسلمان کسی نیست که فقط به عبادت و رفتار خودش بپردازد، بلکه یک دست او به دست خدا و دست دیگرش برای کمک به مردم به کار گرفته می‌شود.

امام جمعه موقت کاشان، با بیان اینکه اهل بیت(ع) بهترین رابطه‌ها را با مردم داشتند، یادآور شد: یکی از اصحاب حضرت علی(ع) زمانی که دید حضرت باری از خرما را با شتر حمل می‌کنند، سوال کرد، این بار خرما را برای چه کسی است، حضرت امیر(ع) فرمودند، برای فرد فقیر و نیازمندی که هیچگونه درخواست کمکی از من نکرده، می‌برم.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تبار، با بیان اینکه دین شناسی را از حضرت علی (ع) و رهبران دینی که جلوتر از ما حرکت می‌کنند، باید آموخت، تصریح کرد: رهبران دینی ما هیچ زمان عقب‌تر از دیگران حرکت نمی‌کنند، بلکه خودشان در کمک به نیازمندان جلوتر حرکت می‌کنند و پیشرو هستند.

امام جمعه موقت کاشان، حضرت امام خمینی(ره) را مظهر یک انسان صالح دانست و گفت: امام راحل هم ارتباطش با دین بود، هم خدای صالح و هم با مردم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha