جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 1081248
۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
چهارباغ

حوزه/ امام جمعه چهارباغ استان البرز گفت: سبک زندگی حضرت امیر(ع) برای همه افراد جامعه در تمام ابعاد درس آموز است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام قادر محمدی امام جمعه شهرستان چهارباغ البرز، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با اشاره به توصیه امام علی(ع) در خصوص حمایت از «مظلوم» به حسنین(ع)، اظهار داشت: سبک زندگی حضرت امیر(ع) برای همه افراد جامعه در تمام ابعاد درس آموز است.

وی افزود: امام علی(ع) در بخشی از نامه ۴۷ نهج البلاغه می‌فرماید: «وَ کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً»، این دو جمله برخورد سیاسی، اجتماعی، نظامی و اقتصادی را هم در رابطه با قدرتمندان و مستکبران روزگار و هم در رابطه با مستضعفان و مظلومان بیان می‌کند و این توصیه در واقع تأکیدی است بر طرفداری از حق.

وی تصریح کرد: چه حقی از این بالاتر که انسان مظلوم را در برابر ظالم یاری دهد تا مظلوم به حقش برسد و ظالم از ظلمش دست بر دارد و جالب اینکه ظالم و مظلوم در این دو جمله، مطلق است و تنها مسلمانان را شامل نمی‌شود و به این ترتیب هر مظلومی در جهان باید زیر چتر حمایت مسلمانان قرار گیرد و از ظلم هر ظالم و ستمگری باید پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه اگر مدعیان حقوق بشر تنها به این دو دستور عمل می‌کردند، دنیا گلستان بود، اظهار کرد: این در حالی است که می‌بینیم آنها هرجا منافع نامشروعشان اقتضا کند، در کنار ظالم می‌ایستند و بر ضد مظلوم می‌جنگند، هر چند در شعارها مدعی حمایت از مظلوم‌اند.

امام جمعه چهار باغ ازحضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس تشکر کرد و گفت: از حضور پرشور مردم و مسلمانان و آزادگان جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس تشکر می‌کنم، به‌ویژه حضور جوانان و نوجوانان دهه هشتادی و نودی در راهپیمایی امروز که به‌عنوان سربازان مکتب حاج قاسم سلیمانی حضور داشتند، بیانگر بصیرت و آگاهی جوانان و نوجوانان این مرز وبوم است.

وی با اشاره به ظلم‌های جاری در سرزمین‌های اشغالی، خاطرنشان کرد: حادثه فلسطین واقعاً یک بحران بزرگ و تلخ انسانی- اسلامی است که هیچ انسان آزاده‌ای نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد و در واقع روز قدس عقبه مردمی و جهانی جبهه مقاومت فلسطین قلمداد می‌شود.

حجت الاسلام محمدی، بیان کرد: کشف حجاب یک حرام سیاسی و شرعی است، برای درک این موضوع کافی است به برخی دیدگاه‌های دشمنان توجه شود تا ماهیت حرام سیاسی بودن کشف حجاب بهتر درک شود.

وی متذکر شد: یکی از مقامات بلند پایه آمریکا در ارتباط با پوشش زنان در ایران گفته است که هر زن چادری در کوی و برزن ایران به منزله پرچم جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین ما برای براندازی این نظام، باید حجاب آن‌ها را سست کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha