دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
روز قدس در اصفهان

حوزه / مردم روزه دار اصفهان در روز قدس امسال، صمیمی اما مصمم و با امید به نابودی ظالم آمده بودند، صداهایی که گرچه از حلقوم نحیف کودکانه بلند می‌شد، ولی در گوش مستکبران جهان به خوبی شنیده می‌شد، تنفری که در زیباترین تجلی انسانی به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، همردیف با عمر با برکت انقلاب اسلامی، به فرمان حکیمانه امام راحل و در آخرین جمعه ماه رمضان رسم و منشی زایش پیدا کرده است که قطعا فلسفه‌ای جز مبتنی بر این روایات معصومین «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادی یا لَلْمُسْلِمینْ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم» «کُونَا لِلظَّالِمِ‌ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْنا» نیست.

حال و هوایی از جنس دفاع از مظلوم، حس نوع دوستی، عِرق دِگر خواهی به جای خودخواهی، عشق پیوستن قطره‌ها به یکدیگر برای تبدیل شدن به اقیانوس خشم و غصب برای نابودی خباثت‌ها و کثافت‌های انسانی، آری روز قدس، روز دفاع از پاره تن اسلام است.

روز قدس روز حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین است، حضور در راهپیمایی این روز، لبیک به فرمان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلام است و مردم غیور، ولایتمدار و پا به رکاب اسلام و انقلاب در اصفهان همچون گذشته، نیز با شرکت در راهپیمایی در این روز بار دیگر همبستگی خود را با مردم این سرزمین اعلام می‌کنند.

خیزش نصف جهان علیه وجود بی‌وجود اسرائیل اشغالگر 

خروش ضدصهیونیستی مردم نصف جهان

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس امروز مقارن با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همزمان در اصفهان و سراسر کشور از ساعت ۱۰ صبح از مسیرهای ۸گانه اعلام شده به سمت میعادگاه کهن عاشقان نماز جمعه، میدان میدان امام(ره) در حال برگزاری است.

از اولین ساعات شروع مراسم راهپیمایی، نه تنها لنز رسانه‌های داخلی و خارجی بلکه چشمان غافلین و خائنین داخلی هم به جمال زیبای روزه‌داران بلند همت و فریاد رس مظلوم روشن شد، این مراسم با حضور وسیع طیف‌های مختلف مردم اصفهان که با شعارهای خود حمایت از حقوق ملت فلسطین، محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس و محکومیت طرح عبری-عربی-آبراهام را سر می‌دادند، برگزار شد.

در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در اصفهان شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، دانشگاهی و نظامی و لشکری نیز حضور یافتند.

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان به مناسبت روز جهانی قدس در میدان امام حسین(ره) تجمع کردند.

دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان در این تجمع با محکومیت اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال فلسطین آمادگی خود را برای حمایت از این مظلومان اعلام کردند.

در مسیرهای هشت گانه، اقشار مختلف مردم، پیر و جوان، زن و مرد، با در دست داشتن شعارهای مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا، عنوان کردند که آمریکا بزرگترین تروریست جهانی است.

یکی از حاشیه‌های راهپیمایی روز قدس اعدام نمادین سران عربی، عبری و غربی بود که مردم با ذوق هنری خود طراحی کرده بودند و روشن‌ترین مفهوم را به رسانه‌های جهان منتقل می‌ساختند.

راهپیمایان اصفهان با آویزان کردن تصاویر قاتلان کودکان فلسطینی، انزجار خود را از سران کودک‌کش آل سعود، آمریکایی‌ها و صهیونیستی نشان دادند.

خیزش نصف جهان علیه وجود بی‌وجود اسرائیل اشغالگر 

راهپیمایان روزه‌دار اغلب در گفت‌وگو با رسانه‌های جمعی تنها راه حل مسأله فلسطین را تداوم انتفاضه و مقاومت در برابر جبهه کفر جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا، نفی مطلق هر نوع سازش و تسلیم تا محو غده سرطانی اسرائیل، بازگشت آوارگانِ فلسطینی از اقصی نقاط دنیا و برگزاری همه پرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور با تحقق راهبرد «همه فلسطین برای همه مردم فلسطین» و «فلسطین از بحر تا نهر» اعلام و بر آن تأکید کردند.

ایجاد غرفه‌های متعدد فرهنگی برای انتقال مفهوم انتفاضه به کودکان و نسل نوجوان از سوی ارگان‌های مختلف در اطراف میدان بزرگ امام(ره) از دیگر ابتکارات امسال بود.

جمعی از علما و روحانیون نیز در حالی که مشت‌های گره کرده شعار مرگ بر اسرائیل غاصب سر می‌دادند به میدان وارد شدند.

مردم روزه دار اصفهان در روز قدس امسال، صمیمی اما مصمم بودند، چرا که از بی‌رحمی‌ها، جنایات، شهرک‌سازی‌ها و ظلم‌های قابل توجه اسرائیلی‌ها نسبت به مردم فلسطین به تنگ آمده بودند، این خشم و انزجار خود را در زیباترین تجلی انسانی و راهپیمایی کاملا صلح‌دوستانه به همه اعلام کردند تا ثابت کنند بر خلاف مستکبران غربی که تنها زبان گلوله و آتش و سنگ را می‌شناسند، ایرانی‌های با تمدن، راه اعتراض را خوب بلدند.

اما زیباترین جلوگاه در این میعادگاه فریادرسان مظلومان جهان، حضور کودکانی است که دست در دست والدین خود قرار داده و شعار آزادی فلسطین و نجات هم‌نوعان کودک خود را در فلسطین اشغالی سر می‌دهند.

صداهایی که گرچه از حلقوم نحیف کودکانه بلند می‌شد، ولی درگوش مستکبران جهان به خوبی شنیده می‌شد.

در پایان مراسم طبق قرار عاشقی، مردم روزه دار با پهن کردن سجاده‌های نماز خود در میدان امام(ره) در کنار یکدیگر نماز جمعه را اقامه خواهند کرد و در قنوت خود آزادی جهان اسلام از چنگال مستکبرین جهان را با ظهور حضرت حجت(عج) از خداوند منان مسئلت خواهند کرد.

گزارش سید امیر حسین ابطحی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha