دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام عبادی زاده/ هرمزگان

حوزه / امام جمعه بندرعباس با اشاره به شهادت ۳ نفر از پرسنل پلیس و مرزبانی هرمزگان طی کمتر از ۲ ماه در مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر، خواستار تقویت امکانات پلیس استان برای برخورد با مافیای مواد مخدر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان که در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد، ضمن سفارش به تقوای الهی، اظهار داشت: شهادت جانسوز رییس و پیشوای مذهب شیعه است که ۳۴ سال رهبری امت اسلامی را در دست داشتند و با بیش از پنج خلیفه بنی امیه و بنی عباس هم عصر بودند.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) با سفاک‌ترین خلیفه عباسی یعنی منصور دوانیقی همزمان بودند و سختی بسیاری کشیدند، افزود: بنی عباس با ادعای نزدیکی به آل علی(ع) پیش آمدند اما کارهایی کردند که روی بنی امیه را هم سفید کردند، در همین رابطه یکی از شعرای برجسته آن زمان به نام ابوفراس که این دو خلافت را درک کرده، می‌گوید آنچه بنی امیه انجام دادند یک دهم کارهایی که بنی عباس بر سر جامعه اسلامی و علویان آوردند نبود.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به وضعیت امام صادق(ع) در دوران حکومت منصور دوانیقی، یادآور شد: مکرر امام(ع) را به جاهای مختلف احضار می‌کردند، گاهی به عراق احضار می‌کردند جاهایی مانند بصره و جاهای دیگر و ایشان در این زمان‌ها کرسی درس راه می‌انداختند که شخصیت‌هایی مانند هشام ابن حکم در همانجا محب امام صادق(ع) شد و این محبت تا جایی رشد کرد که این شخصیت تاریخی دلباخته این امام(ع) شده و تبدیل به شخصیت بزرگ علمی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: امام را محصور و حبس سیاسی، علمی و فرهنگی کرده و ارتباطات ایشان را قطع کردند و نگذاشتند کرسی‌های درس ایشان ادامه یابد.

وی تصریح کرد: چهار هزار شاگرد نزد امام(ع) تربیت شدند و اشخاصی مانند جابر بن حیان وقتی می‌خواست به محضر امام(ع) برسد، با هزار ترفند باید این کار را انجام می‌داد و لذا امام صادق(ع) بزرگترین کار را انجام داده و تدوین بزرگترین دانشنامه ارزشمند فقه اسلامی را انجام دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی در بخش دیگر با اشاره به اینکه در این سال‌ها هرمزگان بسیار درگیر حوادث غیر مترقبه از قبیل سیل و زلزله بود و شاهد بودیم هرجا اتفاقی رخ می‌داد، نیروهای هلال احمر حضور داشتند، اظهار کرد: هلال احمر استان اولین نیازها که ایجاد سرپناه بود تا سایر دستگاه‌های اجرایی بتوانند به مردم خدمت کنند را فراهم می‌آورند و لذا ضروری است این نهاد مورد حمایت قرار گیرد تا با توجه به حوادثی که در این استان رخ می‌دهد، با کمبود امکانات روبرو نشود.

وی تصریح کرد: استان‌هایی که در جوار همدیگر قرار دارند، باید به این سمت بروند و این نیاز به کمک و پیگیری دارد تا کانکس جایگزین چادرها شود، چرا که اقلیم گرم هرمزگان در زمان اضطرار مردم را در رنج قرار خواهد داد و به همین دلیل باید بتوان کانکس‌های موقتی برای حوادث غیرمترقبه فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: در روزهای سالگرد اشغال فلسطین قرار داریم و مشاهده می‌کنیم صهیونیست‌ها دوباره در حال جنایت هستند، این‌ها باید بدانند زمانی که می‌زدند و هر موقع دوست داشتند صلح می‌کردند، گذشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده اضافه کرد: صهیونیست‌ها ناجوانمردانه زدند و حتی زن و بچه‌ها را به شهادت رساندند، افرادی که در فلسطین به شهادت رسیدند تنها چهار نفر رزمنده جهاد اسلامی بودند و صهیونیست‌ها امروز پاسخ می‌گیرند و در حال تلاش برای واسطه کردن کشورهای مختلف برای آتش بس هستند، ولی فلسطین‌ این را نمی‌پذیرند و می‌گویند یک تعهد بدهید و دست از ترور بردارید.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها امروز بزرگترین تروریسم دولتی هستند که به کودکان هم رحم نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: گروه‌های مقاومت فلسطین امروز پاسخ صهیونیست‌ها را به خوبی می‌دهند، گنبد آهنین ناکارآمد شده و تنها برای شمارش موشک‌های فلسطینیان خوب است، بنا به اعتراف خود صهیونیست‌ها افزون بر ۷۰ درصد موشک‌های فلسطینیان از این گنبد عبور می‌کند.

امام جمعه بندرعباس یادآور شد: در حوادث یمن آمریکایی‌ها مانع پایان جنگ و مذاکرات هستند چون منافع‌شان در فروش سلاح است، آنان می‌خواهند پرونده‌های جنگ و درگیری در منطقه باز باشد تا بتوانند مداخله کنند، اگر کشورهای اسلامی به هم نزدیک شوند برای صهیونیست‌ها ضرر دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده، با توضیح این مطلب که صهیونیست‌ها بقای خود را در وجود مشاجره‌های منطقه‌ای بین مسلمانان می‌دانند و آمریکایی‌ها هم این را می‌فهمند، اظهار کرد: در مذاکرات یمن شیطنت می‌کنند و دوست دارند پرونده جنگ‌ها همیشه در منطقه باز باشد.

وی با تسلیت شهادت ۲ نفر از پرسنل نیروی انتظامی در روزهای اخیر، یادآور شد: دشمن روز به روز آماده‌تر می‌شود و عوامل استکباری و مافیای مواد مخدر روز به روز خود را قوی‌تر می‌کنند و شاهد آن نیز درگیری‌های مکرری است که در همین مدت کمتر از ۲ ماه، سه نفر شهید شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: این شهدا به مقام والای خود رسیدند، اما برای ما قابل قبول نیست در هر درگیری یکی از این عزیزان به شهادت برسند، از سردار رادان درخواست دارم برای تقویت امکانات توجه بیشتری به هرمزگان داشته باشند چون این روزها بیشترین درگیری‌ها با مافیای مواد مخدر وجود دارد.

امام جمعه بندرعباس با درخواست از دستگاه‌های امنیتی برای کمک‌رسانی و هماهنگی و انسجام در راستای مبارزه با این جنایات، اظهار کرد: به لحاظ تجهیزات و نیرو، فراجا و دریابانی باید در هرمزگان تقویت شوند.

وی خاطرنشان کرد: البته اقدام‌های خوبی در این خصوص انجام شده اما باز هم باید تقویت شود تا کم‌ترین شهید را در این بخش داشته باشیم و لذا امیدواریم زمینه‌هایی فراهم شود که شاهد از دست دادن جوانان این مرز و بوم به دست اشرار نباشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha