شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عمار حکیم

حوزه/ سید عمار الحکیم، گفت: روز جهانی قدس تنها یک روز خاص برای مسلمانان نیست، بلکه روز جهانی برای همه آزادگان جهان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سید عمار الحکیم، رئیس ائتلاف نیروهای ملّی عراق، امروز جمعه، با اشاره به اینکه روز جهانی قدس تنها یک روز خاص برای مسلمانان نیست، بلکه روز جهانی برای همه آزادگان جهان است، گفت: روز قدس نشان دهنده مخالفت آشکار با صهیونیسم و هویتی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

دفتر حکیم در بیانیه ای، اعلام کرد: بیت المقدس شهری است که چندین دین مهم توحیدی را گرد هم آورده است و قرار است شهری برای همزیستی بین این ادیان باشد نه اینکه یک موجود غاصب در آن سلطه گری کند و برای تسلط بر آن و تبدیل آن به شهری برای یک دین که دیگر ادیان و عقاید را از انجام مناسک و مناسک عبادی خود باز دارد، تلاش نماید.

وی ادامه داد: احیای این مناسبت بیانگر موضع روشنی در نفی صهیونیسم و سلطه و هیمنه آن بر قدس است که برای مردم فلسطین، عرب، مسلمانان و همه آزادگان جهان هویتی را نشان می دهد که قابل چشم پوشی و سازش نیست.

حکیم تاکید کرد: به همین مناسبت، همبستگی قاطع و مستمر خود را با مردم فلسطین در رنج و مبارزه آنها اعلام می کنیم و از جامعه بین المللی و سازمان های جهانی، منطقه ای و اسلامی می خواهیم که برای نجات مردم فلسطین از شر تخلفات روزانه توسط رژیم غاصب علیه آنها تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha