سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
امام جمعه موقت سمنان_ محمد علی قدس پور

حوزه/ امام جمعه موقت سمنان گفت: نقشه «امید ایرانیان» طراحی و تدوین شود به شکلی که مثلا یک دانشجو و جوان ایرانی برای سالهای آینده اش برنامه مشخصی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام محمدعلی قدس پور در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر گفت: زیبایی شب قدر با زیبایی حرکت امروز مردم در راهپیمایی روز قدس درآمیخته شد و زیبایی شکوهمندی به خود گرفت.

امام جمعه موقت سمنان بیان کرد: مردم مومن دیشب ندای «الغوث الغوث» را زمزمه کردند و امروز در صحنه جهانی برای آزادی قدس شریف حضور یافتند.

وی با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی آمده بود تا تمام نقشه های آمریکا را پیاده کند و بهترین سرمایه‌گذاری آمریکا در منطقه بود تا از منافع او در خاورمیانه دفاع کند، تأکید کرد: اکنون رژیم صهیونیستی به فلاکت افتاده و راهپیمایی روز قدس باعث تضعیف بیشتر این رژیم است.

امام جمعه موقت سمنان درباره تأثیر راهپیمایی روز قدس، گفت: حضور مسلمانان نشانه هوشیاری آنان نسبت به آرمانی پایدار در جهان اسلام است.

وی با اشاره به رهنمود رهبر معظم انقلاب درباره نابودی زودتر از موعد رژیم صهیونیستی، گفت: رهبر معظم انقلاب پیش از این هم فرموده بودند هزینه سازش و تسلیم شدن بیشتر از مقاومت است و این نشانه حکمت رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام قدس پور یادآور شد: اکنون رژیم صهیونیستی از جبهه مقاومت ترس دارد و منطق رهبر معظم انقلاب در تداوم مقاومت پاسخ داد و صهیونیست‌ها بیشتر از هر زمانی در هراس هستند.

وی ادامه داد: چرا فقط نظام استکبار از جمهوری ایران اسلامی هراس دارد؟ غربی ها خود پاسخ می گویند زیرا جمهوری اسلامی رهبری دارد که بر مبانی اهل بیت(ع) استوار است و راهکارهای حل مشکلات در آن کشور تنها با پیروی از این رهبر ارائه می شود.

وی با اشاره به خط و نشان کشیدن برخی علیه ایران اسلامی در جریان فتنه اخیر که مدعی بودند کار نظام اسلامی تمام است، افزود: عده ای داشتند احمقانه رئیس جمهور برای بعد از شکست نظام اسلامی تعیین می کردند، در حالی که نیرو و اداره خداوند را درنظر نگرفتند.

افول ارزش دلار آمریکا در جهان

وی با اشاره به مطلب روزنامه گاردین مبنی بر اینکه آمریکا ثروتمندترین کشور جهان است ولی از پس تأمین آب آشامیدنی سالم برنمی‌آید ، تاکید کرد: اکنون در شرایطی قرارداریم که اروپا به دنبال کم کردن وابستگی خود به دلار آمریکا است. ۱۵ کشور دیگر مانند ایران، برزیل، چین و هند نیز به دنبال کم کردن وابستگی اقتصاد خود به دلار هستند.

حجت الاسلام قدس پور با اشاره به برخی تحلیل‌های مسئولان اروپایی درباره آمریکا مبنی بر اینکه آمریکا ثابت کرده که متحد نمی خواهد، گفت: حتی آلمان به دنبال خارج‌کردن سربازان آمریکایی از این کشور است، زیرا فروپاشی تک‌قطبی بودن آمریکا آغاز شده است.

وی به رویدادهای چهارماه گذشته در ایران اشاره و اضافه کرد: برخی انقلابی ها حتی نگران کشور بودند، در حالی که این مسائل از نظر یکی از مدیران شبکه‌های معاند یک «سیرک سیاسی» بیش نبود؛ اکنون می گویند کاش اصلا وارد این عرصه نمی شدند، چرا که همه چیزش از ابتدا نادرست بود و عده ای اهداف خود را دنبال می کردند.

امام جمعه موقت سمنان ابراز داشت: با وجود نارضایتی‌های گسترده در کشورهای غربی مانند فرانسه، باید گفت هیبت تمدن غربی در حال فروریختن است و رییس جمهور فرانسه برای دیدار با سران کشور چین التماس می کنند.

لزوم توجه مفید از هوش مصنوعی

وی با اشاره به تأثیر فضای مجازی و هوش مصنوعی و لزوم توجه مسئولان به توسعه آن برای کاربردهای مفید، افزود: باید با عزم بیشتر به استفاده از هوش مصنوعی ورود کرد.

امام جمعه موقت سمنان تأکید کرد: نقشه «امید ایرانیان» طراحی و تدوین شود به شکلی که مثلا یک دانشجو و جوان ایرانی برای سالهای آینده اش برنامه مشخصی داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha