سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تصاویر/ مراسم افطاری های وحدت و مقاومت در شهرستان شاهین دژ

حوزه/ پیامبر اکرم (ص) بعد از بعثت خود از جزیرة العرب خارج نشد اما رسالتشان فراگیر شد و دنیا را فراگرفت و یکی از مهم ترین عامل گسترش اسلام ایجاد وحدت در بین همه امت ها، ادیان و قبائل و طوائف بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، ماموستا خالد رسول زاده شامگاه جمعه در مراسم افطاری وحدت و مقاومت که در مسجد امام جعفر صادق (ع) شهرستان شاهین دژ برگزار شد، اظهار داشت: همان گونه که روزه برای مسلمانان واجب شده برای امت های قبلی نیز واجب بوده است اما ثواب و اجر و پاداش روزه امت محمد رسول الله بالاتر از دیگر امت هاست به دلیل این که این روزه گرفتن مسلمین در ماهی اتفاق می افتد که قرآن در آن نازل شده است.

وی افزود: روزه ماه رمضان به دلیل نزول قرآن دارای فضیلت است و بر اساس روایات اهل سنت شب قدر یکی از شب های دهه سوم ماه رمضان می باشد که خداوند ارزش این شب را بالاتر ازهزار ماه یعنی ۸۳ سال عنوان کرده است.

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ در ادامه به عوامل گسترش اسلام در دنیا اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم (ص) بعد از بعثت خود از جزیرة العرب خارج نشد اما رسالتشان فراگیر شد و دنیا را فراگرفت و یکی از مهم ترین عامل گسترش اسلام ایجاد وحدت در بین همه امت ها، ادیان و قبائل و طوائف بود و حضرت بعد از وارد شدن به مدینه به خونریزی ها، برادرکشی ها و اختلاف طوائف در مدینه پایان داد.

وی گفت: هجرت پیامبر از مکه به مدینه برای پایه ریزی حکومت اسلامی بود و لازمه تشکیل حکومت اسلامی وحدت و همدلی بود و حضرت در بین یهودی ها، مسیحی ها، اعراب و مسلمانان همدلی و وحدت ایجاد کرد و اگر ما مطیع و فرمانبردار پیامبر باشیم باید در عمل با هم متحد باشیم و در کنار هم نشستن روحانیون خودش وحدت بخش است.

ماموستا رسول زاده خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی که دلسوز دین و مردم است برای ایجاد وحدت تلاش می کند و ما روحانیت شیعه و سنی بیش از گذشته به اخوت و برادری نیاز داریم و قرآن به عنوان یک فرهنگ غنی به ما راه را نشان می دهد و وحدت و اتحاد، ابهت و قدرت را به امت اسلامی برمی گرداند.

وی اضافه کرد: دشمنان اسلام با ایجاد اختلاف مذاهب و قبائل و اقوام این قدرت را از اسلام و مسلمین گرفته اند و لازمه تبعیت از نبی مکرم اسلام وحدت و همدلی است و نباید اسلام را در شیعه و یا اهل سنت محدود کرد و این دو مذهب به منزله دوبال اسلام برای پیشرفت مسلمین هستند.

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ گفت: نام گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس توسط امام امت که تیزبینی و هوشمندانه ایشان را نشان می دهد موجب شد همه امت اسلامی مشت های خود را علیه رژیم غاصب و غده سرطانی اسرائیل گره کنند؛ متأسفانه برخی حاکمان اسلامی با رژیم کودک کش اسرائیل دست دوستی می دهند.

وی عنوان داشت: نام گذاری آخرین روز جمعه ماه رمضان یک تاکتیک نیست، بلکه اصول حرکت انقلاب اسلامی است و بیان امام در مورد قدس برگرفته از ادبیات دینی است و قرآن می‌فرماید؛ یهودیان از اسلام دست برنمی دارند تا این که شما از اسلام دست بردارید و متأسفانه عده ای در ممالک اسلامی مروج بدعت های یهودی شده اند و امروز ما طلاب و روحانیون شیعه و سنی وظیفه شرعی داریم که این وحدت و اتحاد را حفظ کرده و برای تعالی اسلام قدم برداریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha