دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ مراسم افتتاحیه بیست‌وهفتیمن دوره مسابقات قرآن در تبریز

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه قرآنی امیرالمؤمنین(ع) تبریز گفت: قرآن همچنان در غربت است. در همه دولت هایی که روی کار آمده اند قرآن در غربت است و این غربت ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام روح الله بجانی در افتتاحیه بیست و هفتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم مسجد جامع حکم آباد تبریز که به همت مدرسه علمیه قرآنی امیرالمؤمنین (ع) تبریز و با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، نمایندگان مجلس، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از شهروندان برگزار شد، گفت: قرآن همچنان در غربت است. در همه دولت هایی که در نطام اسلامی ما روی کار آمده اند قرآن در غربت است. و این غربت ادامه دارد. ما انتظار داریم مسئولین امر خصوصا سازمان اوقاف و وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی برای قرآن و حمایت از مجامع قرآنی و اساتید قرآنی وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: یک مدیر و یک مسئول در خدمت دهی به قرآن می تواند تاثیرگذار باشد. همین حاج آقا آل هاشم از ۱۳۹۶ تشریف آوردند چقدر مجامع قرآنی با روحیه مضاعف وارد عرصه شده اند. پس دولت باید در انتصاب مسئولین امور مربوط به قرآن بهتر عمل کند.

مدیر مدرسه علمیه قرآنی امیرالمؤمنین (ع) تبریزافزود: استاد قرآنی می شناسم که برای برگزاری جلسات قرآنی و تربیت شاگردان قرآنی خودروی خود را فروخته است. عده ای برای ترویج قرآن از مال و عده ای واقعا آبروی خود را هزینه کرده اند.

وی شروع مسابقات در روز قدس را به فال نیک گرفت و گفت: ان شاءالله به زودی جلسه عظیم قرآنی را در بیت المقدس برگزار خواهیم کرد.

هوشیار: قرآن با محوریت حیات طیبه راهگشای مشکلات بشریت است

یعقوب هوشیار شهردار تبریز هم در این مراسم گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای بهره مندی و گسترش فرهنگ قرآنی و استفاده از ظرفیت‌های بی‌نظیر این گنجینه الهی در جامعه است.

وی با بیان این‌که قرآن مجید منبع بی‌نظیر و عظیم برای الگوبرداری در حوزه‌های متنوعی در دنیا محسوب می‌شود، تصریح کرد: در دنیا الگوهای متعددی برای پیشبرد و تعیین استراتژی‌های مادی و معنوی بشریت تجویز می‌شود. بدون شک استفاده از مفاهیم غنی قرآن با محوریت حیات طیبه راهگشای مشکلات بشریت است.

شهردار تبریز با اشاره به این‌که بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی برگرفته از مفاهیم ارزشمند قرآنی است، افزود: عمل به سبک زندگی ایرانی اسلامی در گرو توجه روز افزون کارگزاران به اقتصاد مقاومتی است. هرچند در بسیاری از موارد در مقام اجرا، مقوله اقتصاد مقاومتی مورد غفلت واقع شده است.

وی با تشکر از مردم تبریز به سبب حضور باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس، خاطرنشان کرد: قدردان تمام دست اندرکاران و متولیان این مسابقات جهت ترویج فرهنگ قرآنی هستیم.

گفتنی است، بیست و هفتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم مسجد جامع حکم آباد با مشارکت مدرسه علمیه قرآنی امیرالمؤمنین(ع) تبریز، شهرداری تبریز و ستاد برگزاری مسابقات قرآن مسجد جامع حکم آباد تبریز با شرکت قریب به ۳۰۰ نفر در سه رشته آغاز و تا ۲۹ رمضان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha