یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1081548
۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
خدمت به محرومان

حوزه/ خانم زارعی شیرینی خدمت به مردم را به لذت زندگی در کنار خانواده و شهر خود ترجیح داده و پا به پای همسر خود به تبلیغ دین مشغول است؛ بانویی که برای فعالیت در مسجد فرزندان خود را نیز پای کار آورده و توانسته کارهای خوبی را به انجام رساند.

خبرگزاری حوزه - اصفهان/ خانم فاطمه زارعی همسر حجت‌الاسلام محمد زمانی است که از سال ۸۸ در شهر بهارستان استان اصفهان ساکن هستند.

او فعالیت‌های زیادی را در کنار همسر خود داشته که می‌توان به برگزاری کلاس‌های فرهنگی، آموزشی و هنری اشاره کرد. کلاس‌هایی که به واسطه بسیاری از آن‌ها در شهرستان اشتغال ایجاد شده و توانسته اند کمک بزرگی در دستگیری از افراد بیکار داشته باشند.

خانم زارعی علاوه بر این با تشکیل صندوق قرض الحسنه در مسجد حضرت معصومه سلام الله علیها شهرستان بهارستان به خانواده ها کمک اقتصادی بزرگی کرد، صندوقی که نزدیک به ۳۰۰ عضو در آن نام نویسی کردند و به صورت ماهیانه تا ۲۰ میلیون گردش مالی داشت.

توسط این صندوق به افراد زیادی طبق اولویت وام قرض‌الحسنه تعلق گرفت که این رقم از ۵۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون تومان بود؛ او از طریق همین صندوق، مؤسسه خیریه ای را با کمک همسرش و زیر نظر کمیته امداد تأسیس کرد.

خانم زارعی که حالا مددکار کمیته امداد در این مؤسسه خیریه شده بود توانست اقدامات خوبی را در راستای کمک رسانی به خانواده های نیازمند داشته باشد. او با کمک حجت‌الاسلام زمانی به خانواده های نیازمند سرکشی داشته و همچنین بسته های معیشتی را آماده سازی و توزیع می‌کند.

خانم زارعی تاکنون توانسته ۵۰۰ مددجو را در منطقه خود شناسایی کند که از این تعداد ۲۵۰ نفر را خود و همسرش تحت پوشش قرار داده و با کمک خیرین از آن‌ها دستگیری کرده است.

بانویی که در خط مقدم خدمت رسانی به محرومان است

زنان سرپرست خانوار از جمله اقشار ضعیف و کم توان جامعه هستند و با مشکلات اقتصادی زیادی به دلیل تأمین هزینه های زندگی خود و فرزندانشان مواجه هستند، که این امر زمینه آسیب پذیری آن‌ها را در جامعه افزایش می دهد؛ خانم زارعی با همکاری همسرش به این خانواده‌ها ماهیانه بسته‌های معیشتی و غذایی می‌رساند و علاوه بر آن نیز خانواده‌های بد سرپرست را نیز چند ماه یک‌بار از طریق این بسته‌ها حمایت می‌کند.

این زوج پرتلاش از افراد معتاد و خانواده های‌شان نیز غافل نبوده اند، آن‌ها کلاس‌های متنوعی در راستای ترک اعتیاد ایجاد کرده و به افرادی که علاقه مند به ترک اعتیاد هستند کمک‌های خوبی داشته اند و با توزیع بسته‌های معیشتی و حمایت از خانواده‌های افراد معتاد و مهیا کردن شغل مناسب بعد از خلاصی از اعتیاد این کمک و یاری را دو چندان کرده‌اند.

این شریکة الامام اقدامات فرهنگی خوبی در منطقه نیز داشته است برای مثال؛ طبق دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر جوانی جمعیت، کلاس و مشاوره برای فرزندآوری و تربیت فرزند برگزار کرده است. علاوه بر این با برپایی جلسات مشاوره و حضور در منازل افراد در راستای رفع اختلافات خانوادگی گام‌هایی برداشته است.

بانویی که در خط مقدم خدمت رسانی به محرومان است

او سعی دارد کودکان و نوجوانان محله را با برنامه‌های مختلف جذب مسجد کند، که می‌توان به اهدای جوایز و ایجاد گروه سرود و ... اشاره کرد. علاوه بر خانم زارعی دخترانش نیز در مسجد فعالیت دارند؛ فعالیت خانوادگی در مسجد موجب شده که فرزندان در این مکان مقدس رشد یافته و همیشه پای ثابت کارهای مسجد باشند.

خانم زارعی در کنار مردم بودن و کمک به رفع مشکلات آن‌ها را از شیرین ترین و لذت بخش ترین کارها می‌داند و می‌گوید: وقتی مشکلی از خانواده‌ها و اهالی محله حل می‌شود بسیار خوشحال شده و دعای خیر مردم انگیزه او را برای استقامت در این راه بیشتر کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha