جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حلقه تفسیر قرآن کریم اعتکاف جامعه المصطفی العالمیه مشهد

حوزه /استاد حوزه علمیه خواهران مشهد گفت: قرآن برای این است که در زندگی فردی و اجتماعی از آن استفاده کنیم؛ خوانده شود و به آن عمل کنیم نه اینکه تنها در سفره های عقد، مجالس ختم، تفأل و ... از آن استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، معصومه احمدی پارسا، استاد حوزه علمیه خواهران مشهد ۲۶فروردین در حلقه تفسیر قرآن کریم بانوان طلاب جامعه المصطفی معتکف در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی به اهمیت قرائت و فهم آیات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: قرآن کریم معجزه پیامبر اکرم (ص) است و زمانی که قرآن بر پیامبرخاتم (ص)نازل شد که فصاحت و بلاغت حضرت به اوج خودش رسیده بود .

وی ادامه داد: قرآن برای این است که در زندگی فردی و اجتماعی از آن استفاده کنیم؛ خوانده شود و به آن عمل کنیم نه اینکه تنها در سفره های عقد، مجالس ختم، تفأل و ... از آن استفاده شود.

استاد حوزه علمیه خواهران مشهد با اشاره به اینکه قرائت قرآن آدابی دارد و باید بلند خوانده شود تا همه جوارح ما متوجه آیات الهی شود به تفسیر سوره عصر اشاره و اضافه کرد: باید ایمان همراه با عمل صالح باشد و ‌عالم را محضر خدا بدانیم، لذا اگر خداوند مهربان را در همه لحظات زندگی شاهد بدانیم هیچ تزلزلی در اعمال ما به وجود نمی آید.

احمدی پارسا در پایان باتوجه به سوره عصر افزود: پروردگار چهار چیز را از ما خواسته است؛ ایمان، عمل صالح، توجه به حق و صبر.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha