دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اعتکاف رمضانیه اردکان

اعتکاف رمضانیه ویژه دختران و بانوان اردکانی به همت مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) اردکان برگزار شد.

خانم فاطمه ابراهیمان، مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (سلام الله علیها) اردکان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، بیان کرد: همزمان با دهه آخر ماه مبارک رمضان در هفت مسجد شهرستان اردکان، اعتکاف رمضانیه برگزار شد.

وی ضمن بیان این خبر افزود: یکی از سنت‌های رسول خدا(ص) برگزاری اعتکاف دهه پایانی ماه مبارک رمضان بود و حضرت در ۱۰ روز پایانی این ماه مبارک در مسجد معتکف شده و به عبادت می‌پرداختند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (سلام الله علیها) اردکان تصریح کرد: با توجه به استقبال بانوان از اعتکاف این ایام، مساجد امام هادی(علیه السلام)، فاطمة الزهرا(سلام الله علیه) و مسجد بقیه الله الاعظم(عج) شهرستان اردکان اختصاص به بانوان قرار گرفت و هر مسجد در گروه سنی معین پذیرای معتکفین بود.

وی افزود: کلاسهای قصه گویی، حلقه های معرفتی شامل تبیین مباحث مهدویت، بیان احکام به شیوه کودکانه، انس با قرآن و آیه های زندگی، مسابقه و بازی و.... ویژه دختران نوجوان معتکف پایه چهارم تا ششم ابتدایی در مسجد فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) برگزار شد و برخی از مبلغین کار با کودک و نوجوان این مدرسه در جمع آنها حضور یافتند .

این مقام مسئول ادامه داد: از انجا که اعتکاف در روزهای ۲۱ ،۲۲ و ۲۳ ماه مبارک همزمان با مراسم شب قدر و روز قدس برگزار شد، مراسم احیا شب قدر مسجد فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) توسط مبلغ حوزه خانم صدیقه هاتفی و مراسم روز قدس نیز با حضور مبلغان خواهر انجام گرفت.

وی با اشاره به برنامه های اعتکاف در مسجد بقیه الله(عج) گفت: از آنجا که این مسجد میزبان دختران روزه دار متوسطه اول بود، برگزاری حلقه های معرفتی با حضور مبلغین توانمند در موضوعات مختلف اعتقادی، حجاب، مشاوره، اخلاق و تهذیب، معرفی کتاب،تفسیر و پاسخگوی احکام... برای نوجوانان ازمواردی بود که در کنار سایر برنامه های عبادی از جمله جز خوانی قرآن، مناجات و ... برای معتکفین صورت گرفت.

خانم ابراهیمان اظهار کرد: دختران نوجوان رده سنی متوسطه دوم و بانوان جوان در مسجد امام هادی(علیه السلام) معتکف بودند و حلقه های گوناگونی در موضوعات مختلفی چون مشاوره، مباحث اعتقادی، پرده خوانی مهدویت، مباحث خانواده ،تفسیر، نهج البلاغه و... با حضور مبلغین برگزار شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در شهرستان اردکان بیش از ۲۵۰ دختر و بانوی اردکانی در اعتکاف رمضانیه شرکت کردند و از آنجا که اعتکاف موقعیت ویژه بندگی را ایجاد می کند بنابراین باید از آن استفاده کرد و امید است برنامه های یاد شده علاوه بر افزایش آگاهی در نسل جوان باعث رشد و ارتقای معنوی و اخلاقی آنها شود.

مراسم وداع اعتکاف رمضانیه با غباررویی شهید گمنام در مساجد به پایان رسید.

برگزاری اعتکاف رمضانیه ویژه دختران و بانوان اردکانی + عکس

برگزاری اعتکاف رمضانیه ویژه دختران و بانوان اردکانی + عکس

برگزاری اعتکاف رمضانیه ویژه دختران و بانوان اردکانی + عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha