پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محفل انس با قرآن جمعی از فرهیختگان قرآنی دستگاه قضا

محفل اُنس با قرآن با حضور جمعی از فرهیختگان قرآنی دستگاه قضا در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محفل انس با قرآن کریم با حضور معاون اول دستگاه قضا و جمعی از مسئولان عالی قضایی و فرهیختگان قرآنی دستگاه قضا برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق، معاون اول رئیس قوه قضائیه در این مراسم با اشاره به نهاد مردمی بسیج و فعالیت ‌های بسیجیان در دوران پس از انقلاب عنوان کرد: ظرفیت‌های بسیج باید به درستی برای مردم تبیین شود.

وی افزود: دستاوردها و خدمات این نهاد مقدس که بیش از ۴۰ سال به صورت مستمر و پایدار و در جهت رفاه مردم و خدمت به آن‌ها در حال انجام است، باید برای همگان تبیین شود.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: چرا بسیج و بسیجی را در این امر خلاصه کنید که صرفا باید در پایگاه لباس نظامی بپوشد و انجام وظیفه کند؟ این کار یک امر بسیار خوب و مقدسی است، اما بسیجی صدها وظیفه بر عهده دارد.

وی افزود: در طول ۴۴ سال گذشته بسیج و بسیجی اثبات کرد که در تمام حوادثی که در مرز و بوم اتفاق افتاده است؛ از قبیل: سیل، زلزله، کرونا و حفاظت از ارزش‏ها در خط مقدم بوده و به مردم خدمت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق تصریح کرد: در ساخت واکسن کرونا بسیج در خط مقدم بود و برای تحقق و تولید آن کار کرد. چرا این موضوع را برای مردم تبیین نمی‌کنید؟ انواع واکسن کرونا را همین فرزندان بسیجی شما تولید کردند.

برگزاری محفل اُنس با قرآن جمعی از فرهیختگان قرآنی دستگاه قضا

وی افزود: مهمترین وظیفه متولیان، کارگزاران، قوه قضائیه و دولت و بسیج این است که در مقولاتی مانند هنجارهای اجتماعی و حجاب فرهنگ سازی و تبیین کنند و مروج و حافظ ارزش‌های الهی و دینی باشند.

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: مقوله آموزش و تربیت در مدارس موضوع بسیار مهمی است که باید جدی گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق گفت: باید با رعایت اخلاق اسلامی و مهربانی و خوش رویی دختران کم حجاب را به رعایت حجاب دعوت کنیم.

حجت‌الاسلام سعید سعدی، رئیس امور فرهنگی قوه قضائیه نیز در محفل انس با قرآن با بیان اینکه خدا را سپاسگزاریم که در محضر خادمان قرآن هستیم، به روایتی از امام محمد باقر(ع) در جلد ۴ از کتاب فضل قرآن اصول کافی اشاره کرد و گفت: در این روایت از حضرت امام محمد باقر(ع) نقل است: دفترها در روز قیامت سـه دفـتـر است. دفتری که نعمت‌ها در آن ثبت شده و دفتری که کارهای نیک در آن است و سومین دفتر، دفـتـری است کـه کارهای بد در آن ثبت است. پس دفتر نعمت‌ها را با دفتر کارهای نیک برابر کـنـند و نعمت‌ها همه کارهای نیک را فراگیرد و در خود فرو برد و دفتر کارهای بد بجا مـاند.

وی ادامه داد: زمانی که مؤمن را برای حساب بخوانند و قرآن در بهترین صورتی پیش رویش در آیـد و گـویـد: بـار پـروردگـارا، مـن قـرآنم و این بنده مؤمن تو است که خود را برای خـوانـدن مـن زحمت می‌انداخت و شب خود را با آهنگ خوش و هموار خواندن من دراز می‌کرد و دیدگانش در هنگام نماز شب اشک ریزان بود، چنانچه مرا خشنود ساختی او را هم خشنود کن.

حجت‌الاسلام سعدی گفت: این روایت به خوبی مهربانی قرآن را به ما نشان می‌دهد و حالا که در ماه مبارک رمضان و ماه بهار قرآن قرار داریم باید قدر این عظمت و فرصت را بدانیم و لحظات خودمان با قرآن همراه کنیم و آن را درک نماییم و هرکس یک آیه در این ماه بخواند، گویی کل قرآن را ختم کرده است.

همخوانی گروه تواشیح، جمع خوانی، مناجات‌خوانی و قرائت قرآن از برنامه‌های این محفل قرآنی بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha