شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
دومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در قم

حوزه/ دومین سالگرد شهادت شهید سید محمد حجازی در قالب محفل انس با قرآن کریم با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری در شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،دومین سالگرد شهادت شهید سید محمد حجازی در قالب محفل انس با قرآن کریم با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری در شبستان حضرت زهرا سلام‌الله علیها حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

سردار باقر زاده از فرماندهان جبهه مقاومت و از همرزمان شهید حجازی در این محفل در ابتدای سخنان خود، خاطراتی از رشادت‌ها و سجایای اخلاقی و عملی این شهید سرافراز بیان کرد.

وی بیان داشت: شهید سردار حجازی تا آخرین لحظه عمر خود در مسیر اعتلای ارزش‌های الهی تلاش کرد و جزو اولین فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمان تشکیل آن بود و طی دوران دفاع مقدس نیز جزو فرماندهان بزرگ و فداکار در نبردهای حق علیه باطل به شمار می‌رفت.

وی تصریح کرد: سردار حجازی فردی قاطع، شجاع، خوش‌فکر، مخلص، کادر ساز و تحول‌خواه بود که در تمام عرصه‌ها در خدمت اسلام عزیز تلاش می‌کرد.
سردار باقر زاده اضافه کرد: شکل‌گیری بسیج سازندگی یکی از ابتکارات مهم شهید سردار حجازی بود و علاوه بر این شهید بزرگ در کادر سازی و ایجاد تحول در سازمان بسیج مستضعفین نیز بسیار اثرگذار بود.

این فرمانده جبهه مقاومت اسلامی خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی باهدف خدمت به محرومین و محرومیت‌زدایی در دوران فرماندهی سردار حجازی الگوسازی شد.

وی اضافه کرد: سردار شهید حجازی در طول ده‌ساله خدمت در سازمان بسیج، بسیج را کاملاً متحول کرد و اقشار مختلف و تخصصی برای خدمت‌رسانی بهتر برای مردم ایجاد شد.
سردار باقر زاده گفت: شهید حجازی دوستی و ارتباط نزدیکی با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی داشت، گفت: عمق رفاقت و ارتباط بین این دو سردار بیش از چند دهه سابقه داشت و بر همین اساس اقدامات بسیار درخشانی در جبهه مقاومت بخصوص در توانمندی موشکی حزب‌الله لبنان داشت.

وی عنوان کرد: خشوع و تواضع، ولایتمدار، امیدوار و امیدآفرین، تلاش و خدمت شبانه‌روزی، اخلاص و خستگی‌ناپذیری، توکل همیشگی به خدا، نظم و انضباط، نبوغ فکری و ذهن خلاق، تکلیف مدار، ساده زیستی، مردم‌داری، پاسخگو بودن از ویژگی‌های اخلاقی بارز سردار شهید حجاری بود.

سردار باقر زاده در ادامه با بیان اهمیت اقدامات سپاه پاسداران در حفظ امنیت و آرامش پایدار جامعه،اظهار داشت: اگر اقدامات و مجاهدت‌های سپاه نبود امروز وضعیتی در ایران ایجاد می‌شد که بسیار غمبار است.

وی عنوان کرد: با مجاهدت و رشادت‌های جبهه مقاومت اسلامی و فرماندهان و رزمندگان جان‌ بر کف آن هرساله عظمت و شکوه انقلاب اسلامی فزونی و زبونی دشمنان بیش‌ازپیش آشکار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha