یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: عید فطر، پاداش افطارهای خالصانه‌ای است که مسلمانان پس از یک ماه روزه داری و شب زنده داری، از خدای متعال در روز عید فطر دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی عصر امروز با حضور در برنامه ماه رخ سیمای مرکز قزوین ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، اظهار داشت: عید سعید فطر روزی است که انسان به فطرت پاک خود باز می‌گردد و به شکرانه این نعمت بزرگ و بیکران، به ستایش باری تعالی پرداخته و زنگار گناه را از آینه روشن قلب و جان می‌زداید.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: عید فطر، پاداش افطارهای خالصانه‌ای است که مسلمانان پس از یک ماه روزه داری و شب زنده داری، از خدای متعال در روز عید فطر دریافت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: در روز عید، عطایا و بخشش‌های خداوند، همراه با شادی و رحمت بر بندگان مؤمن نازل می‌شود و در این روز انسان با نماز و نیایش، غبار غفلت و گناه را از دل می‌زداید و به فطرت توحیدی خویش باز می‌گردد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین، عنوان کرد: هر روزه‌دار بعد از عید فطر و ماه مبارک رمضان باید این حالت را برای خود حفظ و با مراقبت از آن، عید فطر واقعی را برای خود رقم بزند و هر روز خود را تبدیل به عید کند، همان‌طوری که امام علی(ع) می‌فرمایند: «هر روزی که در آن معصیت خدا نشود، عید است».

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: عید فطر، روز جشن همه مسلمانان، به‌خصوص روزه دارانی است که به‌خوبی به‌وظیفه الهی و بندگی خود عمل کرده و باید منتظر دریافت پاداش باشند.

وی ادامه داد: در صبح روز عید فطر به دنبال ذکرهای پس از نماز و اقامه نماز عید، چنان آرامشی بر قلب انسان حاکم می‌شود که با هیچ چیز این دنیا قابل مقایسه نیست.

وی اظهار کرد: در روز عید فطر مسلمانان با پرداخت زکات فطره قبل از برگزاری نماز، علاوه بر انجام وظیفه شرعی خویش، باعث ریشه کنی فقر و رضایت خاطر برادران دینی و مسلمان خود می‌شوند، مسلمان زکات مال خویش را برای رضای حق و نزدیکی به خدا، قبولی روزه‌های ماه رمضان و بیمه کردن سلامت خود و خانواده تا آخر سال می‌پردازد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: همه باید در روز عید فطر شرکت گسترده و تماشایی داشته باشیم که این خود یک وحدت باشکوه است و ان‌شاءالله فردا شنبه اول اردیبهشت نماز عید سعید فطر به امامت نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خیابان سرداران برگزار خواهد شد.

انتهای خبر

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha