دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
س

حوزه / رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل گفت: کارگران نه تنها در جهاد اقتصادی، بلکه در دفاع از تمامیت ارضی کشورمان نیز نقش بی‌بدیلی داشته و دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حسن اربابی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل، روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته کارگر، ضمن گرامی داشت این هفته، از رونمایی کتاب جلوه‌های ایثار کارگران شهرستان آران و بیدگل با کمک ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان در هفته کارگر خبرداد و اظهار داشت: با رونمایی از این کتاب به جهانیان اعلام خواهیم کرد که کارگران نه تنها در جهاد اقتصادی، بلکه در دفاع از تمامیت ارضی کشورمان نیز نقش بی‌بدیلی داشته و دارند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی، دینی و فرهنگی این مجموعه، به نقش کارگران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: صنایع و اصناف آران و بیدگل در دوران دفاع مقدس ۳۶۵ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وی، تصریح کرد: ۱۱۷ نفر از شهدای کارگر آران و بیدگل متعلق به صنایع و واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ و ۲۴۸ نفر دیگر شهدای اصناف و کارگران ساختمانی می‌باشند.

اربابی به شهید شاخص کارگر شهرستان آران و بیدگل به نام رمضان اشاره کرد و یادآور شد: یکی از شهدای کارگر این شهرستان علاوه بر اینکه نام او رمضان و در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیده است، فامیلی خود و مادرش نیز رمضانی می‌باشد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آران و بیدگل، تصریح کرد: مسن‌ترین شهید کارگر آران و بیدگل ۷۵ سال و کم سن‌ترین ۱۴ سال و ۵ ماه داشته است.

وی به تشریح برنامه‌های هفته کارگر در شهرستان آران و بیدگل پرداخت و تصریح کرد: تجدید میثاق با شهدای کارگر، تجلیل از مقام‌های برتر و فعالان قرآنی کارگر، اختتامیه کنگره شمال استان اصفهان و رونمایی از کتاب پیکارگران «۳۶۵ شهید کارگر صنایع و اصناف شهرستان»، از مهمترین برنامه‌های هفته کارگر می‌باشد.

وی با بیان اینکه کارگران شهرستان آران وبیدگل مقام‌های برتر قرآنی در سطح استان اصفهان را به خود اختصاص داده‌اند، اظهار کرد: کارگران واحدهای صنعتی و کارگری این شهرستان، علاوه بر تلاش در سنگر اقتصادی و تولیدی، در فعالیت‌های فرهنگی، دینی و قرآنی نیز توجه ویژه‌ای دارند.

گفتنی است شهرستان آران و بیدگل با تقدیم بیش از ۸۴۰ شهید، ۱۵۰۰ جانباز و ۶ هزار و ۲۰ رزمنده در دوران انقلاب و دفاع مقدس، رتبه نخست ایثارگری را به نسبت جمعیت در کشور به‌دست آورده و دارالشهدای ایران اسلامی لقب گرفته است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha