پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نشست خبری ششمین همایش ملی و بین المللی  تربیت معلم

حوزه/ ششمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی تربیت‌معلم با رویکرد معلم آینده ۱۴ اردیبهشت‌ در دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، محمدرضا دیمه کار، مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی عصر امروز در نشست خبری پیرامون همایش ملی و بین‌المللی تربیت‌معلم در دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد گفت: این همایش با همکاری دانشگاه فردوسی که نشان‌دهنده عزم راسخ دانشگاه برای تعامل با مهم‌ترین دانشگاه‌های داخل و خارج کشور است، باهدف تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و تربیت‌معلم تزار جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

وی به محورهای اصلی همایش اشاره کرد و افزود: الگوهای شایستگی معلمان در عصر دیجیتال، کارورزی و کارآموزی در تربیت‌معلم، نوآوری و استفاده از تجارب بین‌المللی، فناوری‌های نوین و تحول در تربیت‌معلم را ازجمله محورهای اصلی این همایش ملی و بین‌المللی بیان کرد.

مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۲۴۲ مقاله به این همایش از سراسر کشور و خارج از ایران ارسال‌شده است، اضافه کرد: ۴۸ ارائه مقاله شفاهی و ۸۵ مقاله در قالب پوستر ارائه می‌شود، همچنین ۴ مقاله از ایرانیان خارج از کشور، از ژاپن و کانادا در این همایش ارائه می‌کنند.

دیمه کار بابیان اینکه پیشرفت جامعه به مدرسه وابسته است و جوامع موفق و پیشرفته به تربیت‌معلمان آن به‌درستی توجه شده است، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به جامعه موفق و ایده آل نیازمند تربیت‌معلم برای آینده هستیم، باید رویکردهای آموزشی نسبت به تربیت و آموزش معلم تغییر کند.

مدیر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار حوزه پیرامون تعامل دانشگاه فرهنگیان و حوزه‌های علمیه در پاسخگویی به سؤالات دانش آموزان، گفت: دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی اقدامات تحولی را دنبال می‌کند؛ در ترکیب واحدهای درسی تربیتی دانشگاه، دروس و منابعی گنجانده‌شده است که با حضور اساتید حوزه به تدریس معارف اسلامی می‌پردازند.

وی ادامه داد: با همکاری نهاد رهبری در دانشگاه قم و تهران از اساتید حوزه در دانشگاه فرهنگیان با هدف آموزش، تربیت، بر اساس شاخص‌های دانشگاه به رفع شبهات دینی روز در بین معلمان و سپس دانش آموزان می‌پردازند.

دیمه کار در پایان به تفاوت دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: تفاوت در رویکرد آموزش است؛ در این دانشگاه هر چه دانشجو بیاموزد باید در عرصه عمل (مدارس) اجرا می کنند.

گفتنی است، ششمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی تربیت معلم با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه های فرهنگیان کشور با همکاری دانشگاه های مطرح کشور ۱۴ اردیبهشت در محل دانشگاه فرهنگیان شهیدبهشتی مشهد برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha