دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت نرجس(س)ساری گفت: بانوان طلبه موفق به کسب امتیازات پژوهشی و موفقیت های اجتماعی هستند.

خانم سمیه عبدی، معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها) ساری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به قدمت پژوهش در حوزه علمیه بیان کرد: طلاب علوم دینی در حوزه های علمیه بر اساس آیه شریفه «لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ» در جستجوی روشن شدن حقایق دین و هستی می باشند، اما آموزش بعضی دروس به تنهایی راه رسیدن به حقیقت را برای آنها هموار نخواهدکرد.

وی تصریح کرد: پژوهش با عناوین مختلف در حوزه های علمیه قدمتی عمیق دارد؛ اگر چنین نبود محققان، مفسران، متکلمان و فیلسوفان بزرگی چون علامه حلی، علامه مجلسی و بزرگانی دیگر به همراه آثار گرانقدرشان تقدیم جامعه نمی شد.

عبدی افزود: فعالیت های آموزشی درصورتی موفق و مولد علم خواهد بود که هم راستا با فرایند پژوهشی باشد، مسأله مهم و لازم تقویت روحیه کنجکاوی، پرسشگری، تفکر و خلاقیت با رعایت شرایط و آداب اسلامی در میان بانوان طلبه است.

وی ادامه داد: مدیریت حوزه های علمیه خواهران به صورت هدفمند و متمرکز آموزه های مهارت پژوهشی گوناگونی را به صورت گام به گام در کنار دروس آموزشی تعبیه کرده تا طلاب بتوانند با اتمام دروس آموزشی، متناسب با سطوح علمی خود، اقدام به تولید محتوا در قالب تحقیقات و مقالات پایانی، کتاب، ارائه مقالات به همایشات و جشنواره های ملی و بین المللی و... داشته باشند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه خاطرنشان کرد: کسب این امتیازات موجب گشت تا این بانوان در عرصه های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی صاحب سخن، ایده و موفقیت گردند و دختران و بانوان علاوه بر حفظ ارزش های خانوادگی، با تعلیم و تفقه در دین و آموزه های آن در حوزه های علمیه، در جامعه نیز تکریم گردند.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha