چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار جمعی از کارگران و نمایندگان تشکل‌های کارگری و مدیران جامعه کار و کارگر استان البرز با امام جمعه کرج

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه رشد تولید ملی علاج کار است و رفاه عمومی در سایه رشد تولید ملی خودش را نشان می‌دهد، گفت: باید به‌شدت با عوامل تضعیف‌کننده تولید برخورد کرد و مسئولین استانی باید راهبرهای اجرایی این مهم را در استان برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، در آستانه یازدهم اردیبهشت‌ماه روز جهانی کار و کارگر، جمعی از کارگران و نمایندگان تشکل‌های کارگری و مدیران جامعه کار و کارگر استان امروز با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر نماینده ولی‌فقیه در البرز، با حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در این جلسه با بیان اینکه خداوند اولین کارگر عالم هستی است، اظهار داشت: هر شخصی که در هر جایگاهی کار و فعالیتی را انجام می‌دهد، کارگر است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه دین اسلام جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برای کارگران قائل شده است، گفت: این اهمیت به‌خصوص برای کسانی است که در مشاغل خاصی فعالیت دارند و عنوان کارگر نیز برای آن‌ها به‌کاربرده می‌شود.

امام‌جمعه کرج افزود: در فرهنگ دینی ما که برآمده از قرآن و عترت است، آیات و مجموعه روایات فراوانی در رابطه با بحث کار، کارگر و کارفرما آمده که این نشان از اهمیت حفظ عزت و کرامت کارگران در دین اسلام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه روز جهانی کار و کارگر، بهانه‌ای است برای قدردانی و تشکر از خدمات ارزنده این قشر عظیم جامعه، اظهار کرد: این روز فرصتی است برای شنیدن انتظارات این قشر خدوم و ضروری است که در جهت رفع انتظارات آن‌ها تلاش کرد.

وی در بخش دیگری به اهمیت کار در جامعه پرداخت و گفت: بقای انسان‌ها در تمام دنیا و رشد مادی همه موجودات انسانی در پرتو کار، کوشش و تلاش است و به‌وسیله همین کار است که می‌تواند نیازهای خود را برطرف کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با بیان اینکه انسان با کار توانسته رشد مادی و معنوی داشته باشد و مشکلات فردی و اجتماعی خود را برطرف کند، یادآور شد: ریشه همه محرومیت‌ها و دست‌درازی‌ها به مال مردم، سستی، تنبلی، بیکاری، تن‌پروری و امثال‌ این موارد است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه اسلام برای کار و تلاش و مقابله با تنبلی و سستی بهترین قوانین و برنامه‌ها را در چهارده قرن پیش بیان کرده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از مسلمان با دستورات کاری اسلام آشنا نیستند، در حالی که اگر دنیا متوجه این قوانین شود، تحولی در بحث کار و کارگری به وجود خواهد آمد.

وی با بیان اینکه اسلام کار را بالاترین عبادت می‌داند، گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگ‌ترین جزء آن کسب روزی حلال است».

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز، با بیان اینکه اسلام کار را بالاتر از جهاد می‌داند، یادآور شد: امام صادق(ع) در روایتی فرمودند: «کسی که برای تأمین مایحتاج عائله‌اش، تلاش می‌کند مانند مجاهدی است که در میدان کارزار برای خدا جهاد می‌نماید».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی تصریح کرد: امام رضا(ع) نیز در روایتی فرمودند: «کسی که با کار و تلاش از فضل و برکت خدا روزی‌طلب کند تا نیازهای عائله خود را فراهم نماید، از جهاد کننده در راه خدا پاداشش بیشتر است».

وی با تأکید بر اینکه امام صادق(ع) کار را مایه عزت و سربلندی کارگر می‌داند، اظهار کرد: ایشان در بیان دیگری نیز فرمودند، کار، ایمان و مردانگی را به همراه دارد.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز، با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) مبنی بر اینکه کار کردن به معنای اطاعت از خدا است، خاطرنشان کرد: تمام اولیاء الهی اهل کار و تلاش بودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه به شعار سال با محوریت رشد تولید اشاره کرد و گفت: حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در تولید یکی از سیاست‌های اعلامی و اعمالی است که بسیار مهم و اساسی است.

وی به اهمیت و لزوم «تعیین اولویت‌های تولید» در استان البرز پرداخت و اظهار کرد: استان البرز در تولید برخی از کالاها و خدمات راهبردی و فعالیت‌های صنعتی ضروری کشور، ظرفیت بالایی دارد که می‌توان با تعیین اولویت‌های تولید در استان و پرداختن به این مهم نقش مهمی را برای رشد تولید ایفا کرد.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اهمیت «افزایش انگیزه تولید»، تصریح کرد: باید شرایطی را فراهم کرد که فعالیت‌های نامولدی که هزینه‌دار هستند، کنار گذاشته شود و مانع از سوداگری آنان شویم و بدانیم که افزایش تولید و اثربخش بودن تولید وقتی است که کارهای نامولد به‌صرفه نباشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی از «شفافیت رقابت و بهبود محیط کسب‌وکار» و «ارتقا امنیت سرمایه‌گذاری» به عنوان عوامل اثرگذار در رشد تولید به‌خصوص در استان البرز نام برد و خاطرنشان کرد: فضای سرمایه‌گذاری و محیط کسب‌وکار باید مناسب باشد تا افراد به میدان بیایند و چرخه تولید فعال شود.

وی با اشاره به لزوم توجه به «ارتقا تأمین مالی تولید»، گفت: متأسفانه اغلب بنگاه‌های اقتصادی در کشور بانک محور هستند و به بانک‌ها وابستگی دارند، لذا در جهت تأمین مالی باید شرایطی را فراهم کرد و درآمدهای ماندگاری را به وجود آورد که وابستگی به بانک وجود نداشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، با تأکید بر اهمیت «جلوگیری از ورود کالای قاچاق» و «مدیریت واردات»، اظهار کرد: باید مسئولین به این دو مهم اهتمام و اهمیت ویژه‌ای داشته‌ باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه به سایر عوامل رشد تولید اشاره کرد و گفت: «حمایت از سرمایه‌گذاری»، «پرداخت انواع تسهیلات ارزی و غیر ارزی»، «معافیت‌های منضبط مالیاتی» و «ارائه امکانات تشویق‌کننده» از جمله عوامل دیگر در عرصه رشد تولید است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، نام‌گذاری ۱۶ سال را به مسائل اقتصادی اختصاص داده‌اند، گفت: دشمن با تمام قوا روی مسائل اقتصادی تمرکز کرده و این امر اهتمام جدی تمام مسئولین جهت مقابله با این جنگ همه‌جانبه اقتصادی را می‌طلبد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز، با تأکید بر اینکه رشد تولید ملی علاج کار است و رفاه عمومی در سایه رشد تولید ملی خودش را نشان می‌دهد، یادآور شد: باید به‌شدت با عوامل تضعیف‌کننده تولید برخورد کرد و مسئولین استانی باید راهبرهای اجرایی این مهم را در استان برنامه‌ریزی کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی، اظهار کرد: خوب است مسئولین شرایطی را برای تبلیغ ارزان و حتی رایگان کالاهای ایرانی به‌خصوص در سطح استان البرز فراهم کنند.

گفتنی است در ابتدای این جلسه عبدالله دارایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز و تعدادی از کارگران و نمایندگان تشکل‌های کارگری و مدیران جامعه کار و کارگر استان، به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha