پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام شریفی / حاجی آباد

حوزه / امام جمعه شهرستان حاجی آباد گفت: کارگر ستون و محور تولید و جایگاه شایسته و بلندی در آیات قرآن، سیره ائمه و گفتمان امامین انقلاب دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه شهرستان حاجی‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان، اظهار داشت: حضور نوجوانان و جوانان در مجالس و محافل ماه مبارک رمضان از همیشه پر شورتر و برجسته‌تر بود و باید دستاوردهای روحی و معنوی ماه مبارک رمضان مانند اقامه نماز به جماعت و سر وقت، تلاوت قرآن، کمک به نیازمندان و شرکت در مجالس مذهبی را حفظ و تقویت کرد و تا رمضان سال آینده حفظ کنیم.

وی افزود: دشمن با وحدت و اتحاد و یکپارچگی ملت مخالف است و به دنبال تفرقه و اختلاف افکنی و ایجاد دعوا در جامعه است، لذا تمرکز خود را بر تحریک گسل‌های درون حاکمیتی و ایجاد اختلاف بین قوا و همچنین بین مردم و مسئولان قرار داده است.

امام جمعه حاجی آباد، بیان کرد: برای حل مشکلات باید با وحدت و همدلی کنار هم کار و تلاش کرد و از درگیر شدن و سرگرم شدن به حواشی پرهیز کرد، چرا که همدلی و اتحاد است که کشور را از راه‌های سخت عبور می‌دهد.

حجت‌الاسلام شریفی عنوان کرد: شهید مطهری که امامین انقلاب او را مغز متفکر نامیده‌اند، رسالت اول خود را میدان داری جهاد تبیین قرار داده بود و در حقیقت باید او را شهید جهاد تبیین بنامیم، ایشان مفاهیم اسلامی را هنرمندانه در قالب سخنرانی، مصاحبه و کتاب باز تعریف می‌کرد.

وی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم شهید مطهری، استقلال فرهنگی و مکتبی جامعه بود و معتقد بود با گرایش به مکتب‌های بیگانه نه تنها به استقلال مکتبی نمی‌رسیم، بلکه محکوم به فنا هستیم و ضرر خواهیم کرد.

امام جمعه حاجی آباد با تأکید بر اینکه کارگر ستون و محور تولید و جایگاه شایسته و بلندی در آیات قرآن، سیره ائمه و گفتمان امامین انقلاب دارد، گفت: کارگران ستون فقرات اقتصاد کشور هستند و نقش مؤثری در پیروزی و بقای نظام جمهوری اسلامی داشته و دارند.

حجت‌الاسلام شریفی یادآور شد: کارگران امروز محور تحقق اقتصاد مقاومتی و ساختن کشوری مستقل و قدرتمند و ایجاد امنیت اقتصادی هستند، از این رو نباید تجلیل از کارگران را به هفته کارگر محدود کرد و تأمین و ارتقای معیشت کارگران و امنیت شغلی آنها باید از برنامه‌های همیشگی نظام اسلامی باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha