دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی

حوزه / امام جمعه یاسوج از دوگانگی رفتار غرب در استفاده از فضای مجازی و فیلترشکن انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌السلام والمسلمین سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به آیاتی از سوره مومنون اشاره کرد که می‌فرماید، آن کسی رستگار می‌شود که ایمان به خدا و پیامبر اسلام دارند، اظهارات داشت: از صفات مومن پرداخت زکات است، دین بر چند پایه استوار است که زکات از پایه‌های دین بوده و معمولاً در هر کجا که توصیه به نماز شده، توصیه به پرداخت زکات نیز شده است و اگر کسی زکات واجب خود را پرداخت نکند، نماز او هم قبول نیست.

حجت‌السلام والمسلمین حسینی گفت: کسی که مستطیع باشد و به حج نرفته گناه کرده، بعضی‌ها اگر ده متر زمین خود را بفروشند قادر به دو بار سفر حج هستند و اگر کسی مستطیع باشد و به حج نرود، از دین اسلام خارج شده و بر دین یهود می‌میرد.

وی خاطرنشان کرد: فصل برداشت غلات و گندم است، امسال بارش‌های خوبی را شاهد بودیم، کشت دیم در مناطق گرمسیری هم رونق خوبی داشته و لذا حتماً باید زکات کشت غلات پرداخت شود، زکات به مال برکت و مصونیت می ‌بخشد.

امام جمعه یاسوج، تصریح کرد: خدا نکند چشم و دامن انسان ناپاک و آلوده گردد و وارد وادی خطرناک فساد و فحشا شود، زیرا در منجلاب غرق خواهد شد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی در سال‌های اخیر ضربه زیادی به جوانان و نوجوانان و مردم زده است، گفت: خود غربی‌ها پیام رسان‌هایی را که موجب بروز مشکلات امنیتی برای آنها می‌شود را از دسترس خارج کرده‌اند، که نمونه آن تیک تاک بود.

حجت‌السلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه فضای مجازی در سال‌های اخیر زندگی مردم را نابود کرده بود و غربی‌ها هم از این وضعیت بهترین سود را می‌بردند، خاطرنشان کرد: غرب برای امنیت کشورها هیچ اهمیتی هم قائل نیستند، اما جایی که برای خودشان مشکل ایجاد کند، سریعا فیلتر می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمن جنگ ترکیبی علیه نظام جمهوری اسلامی راه انداخته تا اخلاق، ناموس و غیرت این ملت را مورد هدف قرار دهد، اظهار کرد: هنگامی کنترل فضای مجازی در کشور صورت گرفت چه سر و صدایی را در داخل و خارج کشور ایجاد کردند و کشور را به هم ریختند، اما در همین کشورها اگر کسی از فیلترشکن استفاده کند جریمه‌های بسیار سختی برای او در نظر می‌گیرند، چرا که به دنبال امنیت خودشان هستند.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: در بحث ازدواج از هر چهار یا پنج ازدواج یکی و حتی بیشتر به طلاق می‌انجامد که به خاطر شبکه‌های انحرافی و خلاف اخلاق است که غیرت دینی را زیر سوال برده، اما هنوز هم نفهمیده‌ایم و می‌گوییم که باید آزاد باشیم.

حجت‌السلام والمسلمین حسینی یادآور شد: باید در کشور قانون رعایت شود، نه اینکه هر کسی به دین، دنیا، ناموس و عزت مردم بتازد؛ از اول دولت‌ها همه چیز را رها کرده بودند.

وی به روز ملی کار و کارگر اشاره کرد و قدردانی از زحمات کارگران، خاطرنشان کرد: انسان برای کار کردن آفریده شده و لذا نباید بنشینیم و دهان باز کنیم تا کسی لقمه در دهان ما بگذارد؛ فرهنگ کار در استان ما ضعیف است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به سالروز شهادت آیت الله مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: همه ما سر سفره معلمان نشسته‌ایم و به برکت وجود و حضور آنهاست که به این درجه رسیده‌ایم و آموزش و تربیت خود را مدیون و مرهون معلمان هستیم.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha