پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر / گردهمایی شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: در روستاها و مناطقی که دارای خانه عالم هستند و روحانیون به صورت مستمر در قالب طرح هجرت و مستقر، ساکن روستا هستند، کمتر شاهد آسیب‌های اجتماعی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی عصر امروز در گردهمایی شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان همدان، با تقدیر از اقدامات و تلاش‌های اعضای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان همدان، به بیان برخی از مشکلات و مطالبات مردمی پرداخت و اظهار داشت: مشکلات تأمین آب و مسکن در روستا از موضوعاتی است که باید مسئولان به صورت ویژه برای حل آن در روستاها برنامه ریزی کنند.

وی افزود: با تخصیص زمین به برخی از خانواده‌ها و فراهم کردن شرایط حضور آنها در روستاها، می‌توان مشکل مسکن تعدادی از مستاجران را برطرف کنیم و برای توسعه روستا نیز اقدام کنیم.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه روستا قوه محرکه اقتصاد کشور است و نقش مهمی در مسأله امنیت غذایی دارد، گفت: قطعا اگر کشاورزی تعطیل شود، در سطح کشور با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به کمبود آب در برخی روستاها، اظهار کرد: اهالی روستاها خواستار رفع مشکل آب هستند، موضوعی که مسئولان باید برای حل آن تدبیری جدی بیندیشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه توسعه اقتصادی روستا از موضوعات بسیار مهم است که باید مد نظر مسئولان باشد، یادآور شد: شوراها و دهیاران لازم است از طریق ارتباط با جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن، حد واسطی بین اهالی و این نهادها برای حل مشکلات مردم باشند.

وی تصریح کرد: پیگیری مشکلات و دغدغه‌های اهالی از مهم‌ترین وظایف شوراها و دهیاران است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه شنیدن برخی آسیب‌های اجتماعی در روستاها غیر قابل باور است، یادآور شد: در قدیم شوراها و بزرگان روستا، اختلافات خانوادگی و مشکلات مردم را حل می‌کردند و به بیانی دیگر ملجا مردم بودند.

وی با اشاره به اینکه روستا باید اصالت، فرهنگ و سنت خود را حفظ کند، خاطرنشان کرد: در مناطقی که دارای خانه عالم هستند و روحانیون به صورت مستمر در قالب طرح هجرت و مستقر، ساکن روستا هستند، کمتر شاهد آسیب‌های اجتماعی هستیم.

امام جمعه همدان، با ابراز تأسف از اینکه برخی از روستاها خانه عالم ندارند، گفت: فعالیت مبلغان در روستاها صرفا تبلیغات مذهبی نیست، بلکه جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نیز از دیگر اقداماتی است که مبلغان شبانه روز برای آن تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه خیلی از مشکلات روستاها و مردم روستاها توسط همین روحانیون و مبلغان مطرح و پیگیری می‌شود، یادآور شد: روحانیون ساکن در روستاها به صورت جدی پیگیر مشکلات مردم هستند و از مسئولان رفع این مشکلات را مطالبه می‌کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha