پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
photo_2023-05-01_00-35-25.jpg

حوزه / سرپرست حوزه علمیه خواهران استان اردبیل گفت: بی‌شک تلاش دشمن، ایجاد بی‌رغبتی در جوانان نسبت به فراگیری علوم دینی است، البته توطئه‌های مخالفان انقلاب اسلامی به ما آگاهی می‌دهد که بیشتر در جهت آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی جوانان فعالیت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، خانم افسانه جهانی سرپرست حوزه علمیه خواهران استان اردبیل، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع پذیرش حوزه علمیه خواهران در محل مدیریت استانی این مجموعه برگزار شد، اظهار داشت: علم ارزش ذاتی دارد و عالم از جایگاه والایی برخوردار است، خداوند متعال نیز فراگیری علم را مختص مردان ندانسته و تفاوتی در بین زن و مرد قائل نشده است، بنابراین هر انسانی علمش بیشتر باشد بر دیگری ارجحیت خواهد داشت.

وی بیان کرد: بی‌شک تلاش دشمن، ایجاد بی‌رغبتی در جوانان نسبت به فراگیری علوم دینی است، البته توطئه‌های مخالفان انقلاب اسلامی به ما آگاهی می‌دهد که بیشتر در جهت آگاه‌سازی و بصیرت‌افزایی جوانان فعالیت کنیم.

سرپرست حوزه علمیه خواهران استان اردبیل ادامه داد: وظیفه مسئولان و مبلغان حوزوی این است که با بهره‌گیری از به‌روزترین شیوه‌های تبلیغی، جوانان پاک‌فطرت را به سمت و سوی فراگیری علوم الهی و پژوهش‌های دینی سوق داده و باورهای دینی و بصیرت‌های لازم را در آنها نهادینه کنند.

جهانی، هدف دشمنان غربی را مشغول‌کردن مردم به‌خصوص جوانان به فعالیت‌های بیهوده و بی‌ارزش دانست و تصریح کرد: اعتقاد قلبی ما بر این است که بانوان و خواهران متدینی که پا به عرصه طلبگی می‌نهند، صرف حضور فیزیکی‌شان در جامعه خاری بر چشم دشمنان است.

وی در ادامه به تشریح فرایند پذیرش نهاد حوزه علمیه خواهران پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر شش مدرسه علمیه خواهران در مقطع سطح دو یا کارشناسی در شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، گرمی، خلخال و نمین فعالیت دارند و در دو مدرسه اردبیل و گرمی علاوه بر مقطع سطح دو، در مقطع سطح ۳ یا کارشناسی ارشد هم خواهران طلبه مشغول به فراگیری علوم دینی هستند.

سرپرست حوزه علمیه خواهران استان اردبیل خاطرنشان کرد: ثبت‌نام مدارس علمیه خواهران استان اردبیل برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ از ۲۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ آغاز و تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: شرایط ثبت‌نام نیز عبارت است از داشتن مدرک دیپلم و بالاتر و شرط سنی نیز حداکثر ۴۰ سال می‌باشد که علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به صورت حضوری به مدارس علمیه خواهران استان مراجعه کرده و یا در پایگاه اینترنتی www.whc.ir اقدام به ثبت‌نام کنند.

دشمن به دنبال ایجاد بی‌رغبتی در جوانان نسبت به فراگیری علوم دینی است / ۳۱ اردیبهشت‌، آخرین مهلت ثبت نام در حوزه علمیه

دشمن به دنبال ایجاد بی‌رغبتی در جوانان نسبت به فراگیری علوم دینی است / ۳۱ اردیبهشت‌، آخرین مهلت ثبت نام در حوزه علمیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha