یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: شهید مطهری برای جامعه ما ناشناخته نیست، اما هر چه راجع به شخصیت ابعاد فکر و اندیشه غنی او بحث و گفت‌وگو شود باز هم کم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین حجت الاسلام و المسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین صبح امروز در جمع مدیر و اساتید مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی(ره) شهرستان تاکستان ضمن تبریک هفته گرامیداشت معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری گفت: شهید مطهری نه تنها برای معلمان بلکه برای همه اقشار جامعه یک الگوی مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط امروز و با توجه به توطئه های دشمنان برای نسل جوان، معلمان باید این نسل را در برابر هجمه فرهنگی دشمن واکسینه کنند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: شهید مطهری با بنیه قوی علمی، توانایی بسیار بالا و روحیه‌ای زاهدانه، حوزه و دانشگاه را متحول کرد، بنابراین ضروری است تا ابعاد شخصیتی این عالم فرهیخته در جامعه به درستی تبیین شود.

وی ادامه داد: زندگی علمی، سیاسی این شهید بزرگوار را می‌توان به عنوان الگو برای همه معلمین، اساتید حوزه و دانشگاه و دانشجویان معرفی کرد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: شهید مطهری برای جامعه ما ناشناخته نیست، اما هر چه راجع به شخصیت ابعاد فکر و اندیشه غنی او بحث و گفت‌وگو شود باز هم کم است.

وی ادامه داد: جایگاه استاد و معلم جایگاه ویژه‌ای است، جایگاهی است که حضرت رسول(ص) برای تعلیم و تربیت و تزکیه داشته اند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: این جایگاه و کرسی پس از حضرت رسول(ص) به ائمه اطهار رسید و پس از آنها نسل به نسل و دست به دست به اساتید و حضرات کنونی انتقال یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین عرفانی تصریح کرد: این جایگاه به قدری ارزشمند است که با هیچ عنصر مادی قابل مقایسه و معامله نیست، اگر کسی بخواهد این جایگاه را ارزشیابی و محک مادی بزند به حقیقت سخنی گزاف و بیهوده گفته است.

وی ادامه داد: امیدواریم اگر در حوزه‌های علمیه به عنوان فضای مقدس علمی دغدغه‌ای وجود دارد دغدغه مشترک بوده و در جهت رشد و تعالی و اصلاح باشد و در هر شرایطی به نفع حوزه و طلاب و مکتب اهل بیت(ع) باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله موسوی شالی بیان کرد: مرحوم آیت الله موسوی شالی نگاه ویژه ای به مدارس علمیه استان داشتند که به همراه مرحوم آیت الله باریک بین توانستند به خوبی این مدارس را برای طلاب و روحانیون، احیاء و بازسازی نمایند.

وی ادامه داد: طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین باید بیش از همیشه با سبک زندگی حوزوی این شخصیت های برجسته نظیر مرحوم آیت الله موسوی شالی بیش از پیش آشنا شوند.

جامعه به تبیین اندیشه های شهید مطهری نیاز دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha