سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
نشست رؤسای تبلیغات اسلامی استان خوزستان

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید براینکه محافل فرهنگی به هیچ عنوان آلوده به اختلاف نشوند، گفت: اگر دل ها به هم نزدیک شد محافل قطعا ثمربخش خواهند بود همه ارگان ها و سازمان های مختلف در کنار هم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، نشست رؤسای تبلیغات اسلامی استان امروز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد.

در این دیدار ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت شد و در ادامه مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان به بیان توضیحاتی از رویکرد و فعالیت های این اداره کل پرداخت و بعداز سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، تعدادی از رؤسا و حاضرین به بیان دغدغه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار کرد: انجام عمل سخت است و سخت‌تر از آن حفظ و نگهداری آن می باشد.

وی با اشاره به این‌که دستاورد یک ماه عبادت خداوند متعال در ماه مبارک رمضان "لَعَلَّکُم تَتَّقُون" است، خاطرنشان کرد: اگر بناست انسان به مقام والای نزد خداوند متعال برسد باید خالصانه باشد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه مردم به ویژه طلاب و روحانیون باید تلاش کنند از چشم، گوش و زبان خود مراقبت کنند، ادامه داد: شیطان تلاش می کند اول قبح گناه شکسته شود بعد وارد دیگر مراحل می شود. انسان سعی کند کلامی که می‌خواهد جاری کند، ابتدا از مسیر قلب گذر کند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان عنوان کرد: گناه انجام دادن در ابتدا سخت است و در ادامه خورده خورده قبح آن شکسته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد گفت: اولیای الهی مراقبه خود را از بعد ماه مبارک رمضان و برخی ها از بعد شب ۲۳ شروع می‌کردند، انسان سعی کند غیر از خداوند را در دریچه قلب خود قرار ندهد.

امام جمعه اهواز با اشاره به آیه قرآنی مائده آیه ۱۰۵ "عَلَیکُم أَنفُسَکُم"، اظهار کرد: بنا به تعبیر قرآن کریم آیا انسان امانت های الهی که خداوند متعال به او عطا کرده را در سر جای خود قرار داده است؟ در روایت داریم "لَیس مِنّا مَن لَم یُحاسِبْ نَفْسَهُ فی کُلِّ یَومٍ". در مقام عمل انسان هر کاریی که می خواهد انجام بدهد به یاد خداوند متعال باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان درخصوص رسالت و وظیفه طلاب، اظهار کرد: اهل بیت(ع) هرکجا خیر بود در قله قرار داشته و دارند، طلاب و روحانیون در لباس روحانیت در هر شهری که تلاش فعالیت تبلیغی دارند نیز باید اینگونه باشند و سعی شود در قله معنوی و دینی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با تأکید براینکه محافل فرهنگی به هیچ عنوان آلوده به اختلاف نشوند، گفت: اگر دل ها به هم نزدیک شد محافل قطعا ثمربخش خواهند بود همه ارگان ها و سازمان های مختلف در کنار هم باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha