شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 1084159
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان ۱۲ اردیبهشت ماه روز معلم را به معلمان تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان روز معلم را به معلمان تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

«نٓۚ وَٱلۡقَلَمِ وَمَا یَسۡطُرُونَ»

روز معلم، روزی برای تجلیل از مقام فرهیختگان، فرهنگ سازان و میراث‌داران انبیا و مروجان علم و ایمان، دانش، اخلاق و بینش انسانیت است.

گرامی می داریم یاد و خاطره استاد شهید آیت الله شیخ مرتضی مطهری«ره» که سالروز شهادت آن عالم برجسته به حق روز معلم نام گرفت. متفکر اندیشمندی که مجاهدانه در راستای روشنگری و احیای تفکر دینی گام برداشت، و در این راه مقدس آماج تیر بدخواهان و کج اندیشان قرار گرفت، و نام خود را بعنوان معلم راستین انقلاب اسلامی جاودانه ساخت.

قطعاً ساختن آینده کشور و افتخار آفرینی در عرصه‌های گوناگون با تلاش و زحمت شبانه‌روزی مجموعه های آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه علمیه که خستگی ناپذیر و خالصانه درصدد آموزش و تربیت فرزندان این مرز و بوم و شکوفایی استعدادهای آنان و نیز اعتلای علمی، اخلاقی و فرهنگی جامعه تلاش می‌کنند، محقق خواهد شد.

تربیت نسل معتقد به آرمان‌های اسلامی، در کنار تعلیم و تربیت رسالتی است که امروز بر عهده معلمان و اساتید حوزه و دانشگاه است، تا بدینوسیله جوانان و نوجوانان به قله های کمال و معنویت نائل گردند.

تعلیم و تربیت در تراز اندیشه های بلند انقلاب اسلامی، زمانی به نقطه مطلوب می‌رسد که، منزلت معلمان به عنوان عناصری موثر در جامعه در جایگاه والای خویش قرار گیرد، به طوری که آحاد جامعه قدردان این قشر عظیم باشند و مسئولان کشوری و استانی در تامین رفاه مناسب و معیشت آنان اقدامات رضایت بخشی بعمل آوردند.

اینجانب ضمن پاسداشت روز معلم و تبریک به جامعه فرهنگی کشور، خصوصاً معلمان و فرهیختگان و اساتید در استان لرستان و خانواده محترم این عزیزان، از زحمات شبانه روزی و ارزشمند آنها کمال تشکر و قدردانی را دارم، امید است با تلاش های سازنده و خستگی ناپذیر این عزیزان، شاهد رشد و ارتقای بیش از پیش جایگاه استان در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی باشیم.


«سید احمدرضا شاهرخی»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha