یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ مصاحبه با اساتید مدرسه علمیه جانبازان

حوزه/ استاد مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) گفت: مطالعه کتاب‌های شهید مطهری تأثیر بسیاری بر مخاطبین دارد و برای طلاب یک امر ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین موسوی جانباز ۵۰ درصد و استاد مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،ضمن تبریک ۱۲ اردیبهشت روز معلم و با اشاره به اینکه انسان همواره به معلم و تعلیم دهنده نیازمند است، اظهار کرد: نام‌گذاری یک روز به نام معلم به پاس شهید آیت الله مطهری نیز در همین راستا است.

وی با بیان اینکه شهید مطهری جایگاه بزرگی در اسلام دارند، مطرح کرد: امام خمینی(ره) در رابطه با ایشان می‌فرماید: کتوب شهید مطهری صد در صد اسلامی است.

استاد مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) با اشاره به اینکه این فرمایش امام خمینی(ره) نشان از جایگاه عظیم شهید مطهری دارد، عنوان کرد: کتب شهید مطهری به گونه‌ای نگارش شده است که حتی برای امروز نیز حرف‌های تازه‌ای دارد که نشان از علم این شهید بزرگوار است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها معلمان بالاترین رتبه را در تمام کشور دارند، خاطرنشان کرد: معلم فردی است که جامعه و بزرگان جامعه را تربیت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به اینکه شهید مطهری مقابل بسیاری از انحرافات پیش از انقلاب اسلامی ایستادگی کردند، تصریح کرد: شهید مطهری اصل اسلام را که مدنظر امام خمینی(ره) بوده است را بیان می‌کرد.

وی با بیان اینکه شهید مطهری شاگرد واقعی امام خمینی(ره) بودند، یادآور شد: مطالعه کتاب‌های شهید مطهری تاثیر بسیاری بر مخاطبین دارد و برای طلاب یک امر ضروری است.

استاد مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) ادامه داد: حتی می‌توان کتاب‌های شهید مطهری را به عنوان یکی از کتاب‌های درسی در حوزه‌های علمیه تدریس کرد.

وی با اشاره به اینکه معلم رکن رکین یک جامعه است، بیان کرد: اگر معلم شاگردان خوبی را تربیت کند، جامعه هیچ آسیبی نمی‌بیند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه در روایات بسیاری به نقش معلم اشاره شده است، ابراز کرد: اگر معلمی دچار انحراف باشد می‌تواند، جامعه را منحرف کند و اگر معلم خوب باشد می‌تواند جامعه را بسازد.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی‌که معلم خودسازی نداشته باشد نمی‌تواند جامعه را بسازد، اظهار داشت: اگر معلم تهذیب نفس نداشته باشد نمی‌تواند در سخن خود اثرگذاری داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha