پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رهبر انقلاب

هم‌زمان با سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مکتب ملت مطهری CA ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 1
    ﷽. سلام فرمانده! در کتاب 'خدمات متقابل اسلام و ایران'، شهید مطهری میفرمایند🔸:«امروز کلمه ملت به یک واحد اجتماعی گفته می‌شود که دارای سابقه تاریخی‌ واحد و قانون و حکومت واحد و احیانا آمال و آرمانهای مشترک و واحد می‌باشند. ما امروز به جای مردم آلمان و انگلستان و فرانسه و غیره، ملت‌ آلمان، ملت انگلستان، ملت فرانسه می‌گوییم و احیانا به همه آن مردم‌ این کلمه را اطلاق نمی‌کنیم، به یک طبقه از مردم، ملت می‌گوییم، یعنی‌ آنها را به دو طبقه تقسیم می‌کنیم، طبقه حاکمه و طبقه محکومه.» «علمای فقه اللغه می‌گویند: یک تفاوت میان کلمه دین و کلمه ملت‌ اینست که کلمه دین را به خدا می‌توان اضافه کرد و مثلا گفت "دین الله‌" یعنی دین خدا و همچنین به فرد پیرو نیز اضافه می‌شود مثلا گفته می‌شود:"دین زید، دین عمرو". ولی کلمه ملت نه به خدا اضافه می‌شود و نه به‌ فرد پیرو، گفته نمی‌شود: ملت خدا یا ملت زید یا ملت عمرو، بلکه به‌ آن رهبری که از طرف خدا مأمور رهبری مردم بر طبق طریقه خاصی است اضافه‌ می‌شود، مثلا گفته می‌شود ملت ابراهیم یا ملت عیسی یا ملت محمد. مثل‌ این است که در مفهوم این کلمه رهبری گنجانده شده است. از این نظر می‌توان گفت کلمه ملت نزدیک است با کلمه "مکتب" در اصطلاح جدید، کلمه مکتب نیزمعمولا به رهبر یک روش و مسلک اضافه می‌شود. اگر این جهت را که در کلمه ملت نیز، مانند کلمه مکتب، املاء و دیکته کردن گنجانیده شده است مورد توجه قرار دهیم شباهت و نزدیکی این‌ دو کلمه بیشتر روشن می‌شود».🔸 حضرت آقا گفتند:«ما به حاج‌ قاسم سلیمانی شهید عزیز و به ابومهدی شهید عزیز به چشم یک فرد نگاه نکنیم؛به آنها به چشم یک مکتب نگاه کنیم. سردار شهید عزیز ما را با چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه‌ی درس‌آموز، با این چشم نگاه کنیمآن وقت اهمّیّت این قضیّه روشن خواهد شد. قدر و قیمت این قضیّه روشن خواهد شد.» آقا جان! اگر امروز 'کلمه ملت به یک واحد اجتماعی گفته می‌شود که دارای سابقه تاریخی‌ واحد و قانون و حکومت واحد و احیانا آمال و آرمانهای مشترک و واحد می‌باشند'، آرمان علی وردی هم میتواند آرمان مشترک و واحدی در 🌏 باشد! شما گفتید باید چشممان به آرمان ها باشد! چطور شد که دانشجوی شاگرد زرنگ کشور سر از حوزه درآورد؟ أصلا چطور شد که آرمان ما پرواز کرد و خودش را به ما پیوند زد؟! ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم 🇮🇷🌏🇵🇸!
  • اى هُويّت مطلقۀ عامّه CA ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 1
    ﷽. علی(ع):«جهاد هو لباس التقوى، ودرع الله الحصينة وجنته الوثيقة.» آیت‌الله فاضل لنکرانی خاطرنشان کردند:«این لباس نشان خدمتگزاری و وقف شدن در قرآن و اهل‌بیت(ع) است و نگذارید از این نشان سوءاستفاده شود. این هویت ما است و نباید با هیچ چیز دیگری معاوضه شود.» سلام آقا جان! بجای این میل و آن میل، بجای یاهو میل، باید میل ما (و Mail! 📩ما) و هویت ما باشد با او و از یا هو! اى هويّت مطلقۀ عامّه! اى كسى كه هويّتى در عالم وجود ندارد بجز هويّت او! 🔹در كتاب «توحيد» صدوق از أمير المؤمنين(ع) روايت است كه فرمود:«من حضرت خضر(ع) را در خواب، يك شب مانده به غزوۀ بدر ديدم، و به او گفتم:چيزى به من تعليم نما تا بدان چيز بر دشمنان ظفر يابم! خضر گفت:بگو: يَا هُوَ يَا مَنْ لَا هُوَ إلَّا هُوَ! اى هُويّت مطلقۀ عامّه! اى كسى كه هويّتى در عالمْ وجود ندارد بجز هويّت او! چون شب را به صبح آوردم آن رؤيا را بر رسول خدا (ص) حكايت كردم. رسول خدا به من گفت:اى علىّ! اين اسم اعظم حقّ است كه به تو تعليم شده است! و آن ذكر بر زبان من در روز معركۀ بدر جارى بود. و أمير المؤمنين(ع) سورۀ قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ را قرائت كرد، و چون فارغ شد گفت:يَا هُوَ يَا مَنْ لَا هُوَ إلَّا هُوَ! اى هويّت مطلقۀ عامّه! اى كسى كه هويّتى در عالم وجود ندارد بجز هويّت او! غفرانت را شامل حالم بفرما! و مرا بر گروه كافران پيروزى ده!» بجای این میل و آن میل، باید میل ما باشد با علی! آیت الله میرباقری فرمودند باید از سر سفره دشمن علی(ع) برخواست و سر سفره علی(ع) نشست. مثل شهید فلسطینی ما، خضر عدنان (https://hawzahnews.com/xcdBX)! ما خضر را در خواب دیدیم! سر سفره مادرش، زهرا(س)! در باغی با بقیه الله! شهید مطهری گفت:«اگر امام حسین زنده بود می‏ گفت:شعار امروز تو باید فلسطین باشد.» «واللهِ و باللهِ قسم می‌خورم که پیغمبر اکرم در قبر مقدسش امروز از یهود می‏‌لرزد. واللهِ و باللهِ ما دربرابر این قضیه مسؤولیم. به خدا قسم مسؤولیت داریم.» منم یه مسؤولم! ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم 🇮🇷🌏🇵🇸!