سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مراسم تشییع شهید حمیدرضا الداغی در سبزوار

اهالی دیار سربداران از مرد و زن، پیر و جوان و کودک و نوجوان آمده بودند پیکر شهیدی را تا خانه ابدی بدرقه کنند که جانش را برای نجات ناموس ایرانی از دست اراذل و اوباش شیطان صفت انسان نما فدا کرده بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم تشییع پیکر مطهر شهید غیرت و امر به معروف و نهی از منکر "حمیدرضا الداغی"، پیش از ظهر امروز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در فضایی مالامال از حزن و اندوه و اشک و آه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم شهیدپرور دیار سربداران سبزوار از مسجد جامع تا گلزار شهدای این شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

شهید غیرت | دفاع از ناموس ایرانی به قیمت جان + فیلم و عکس

خیابان های منتهی به مسیر تشییع مملو از جمعیت عزاداری بود که با چشمانی اشکبار برای خوانخواهی حمیدرضا به میدان آمدند و شعار سر دادند «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، «لبیک یا حسین (ع)»، «هیهات مناالذله».

اهالی دیار سربداران از مرد و زن، پیر و جوان و کودک و نوجوان آمده بودند پیکر شهید جوانمردی را تا خانه ابدی بدرقه کنند که جانش را برای نجات ناموس ایرانی از دست اراذل و اوباش شیطان صفت انسان نما فدا کرده بود.

فیلم اعلام وفاداری مردم سبزوار به شهدا

مردم شهرها و روستاهای همجوار سبزوار هم خود را به مراسم تشییع شهدی حمیدرضا الداغی رسانده بودند تا با آرمان های حضرت روح الله(ره) و شهدای عزیز عهد و پیمانی دوباره ببندند که «هستند بر آن عهد که بستند».

ببینید:

فیلم | اعترافات اولیه قاتلان شهید حمیدرضا الداغی

تشییع کنندگان با حمل پلاکاردها و دست نوشته هایی در حمایت از حجاب و عفاف، تنفر و انزجار خود را از هنجارشکنان و راهزنان نوامیس مردم اعلام کردند و خواستار برخود قاطع دستگاه های امنیتی و قضایی با هنجارشکنی ها شدند.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه امام جمعه سبزوار هم نماز میت را بر پیکر این شهید والامقام اقامه کرد.

گلزار شهدا خانه ابدی حمیدرضا

پس از تشییع و بدرقه باشکوه مردم عزادار و سوگوار، پیکر شهید غیرت حمیدرضا الداغی در گلزاری شهدای سبزوار به خاک سپرده شده و برای همیشه همنشین شهدای عزیز شد.

روز گذشته هم مراسم تشییع پیکرپاک شهید غیرت و مدافع حیاء و عفت با حضور باشکوه مردم ولایتمدار مشهد مقدس و جمعی از مسئولان استانی از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد. مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید عزیز نیز شب گذشته نیز در محل شهادت وی و همچنین در دانشگاه حکیم سبزواری، برگزار شد.

فیلم | تشییع باشکوه شهید غیرت در دیار سربداران

ماجرای شهادت حمیدرضا

شامگاه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۲ بود که دو تن از اراذل و اوباش در یکی از خیابان های شهر سبزوار قصد داشتند دختر جوانی را به زور با خود ببرند؛ حمید رضا الداغی که خود پدر است و دختری ۱۳ ساله دارد و منتظر بازگشت دخترش از منزل همکاسی اش بود متوجه ایجاد مزاحمت برای دختر جوان می شود و بلافاصله شجاعانه و غیرتمندانه برای نجات او با دزدان نوامیس مردم درگیر می شود و تلاش می کند که دختر را از مهلکه نجات دهد، اما در این حین اشرار او را با چاقو مورد حمله قرار می دهند و دقایقی بعد بر اثر شدت جراحات به شهادت می‌رسد.

فیلم | دفاع حمیدرضا از ناموس مردم

حمیدرضا چه زیبا غیرت را تفسیر کرد

همه دنیا ایران و ایرانی را به غیرت و شجاعت و مردانگی می شناسند؛ وقتی بحث ناموس به میان می‌آید غیرت رنگ دیگری پیدا می‌کند و حمیدرضا آن را چه زیبا معنی و تفسیر کرد و به رخ همگان کشید.

آری؛ حمیدرضا را باید شهید غیرت و مردانگی و امر به معروف و نهی از منکر خواند. همو که همه هستی اش یعنی جانش را فدا کرد تا ناموس ایرانی مورد هتک حرمت شیطان صفتان انسان‌نما قرار نگیرد.

سنگ تمام اهالی دیار سربداران برای شهید غیرت | «هستیم بر آن عهد که بستیم» + فیلم و عکس

سنگ تمام اهالی دیار سربداران برای شهید غیرت | «هستیم بر آن عهد که بستیم» + فیلم و عکس

سنگ تمام اهالی دیار سربداران برای شهید غیرت | «هستیم بر آن عهد که بستیم» + فیلم و عکس

یادش گرامی باد و راهش پر رهرو

گزارش: علی علیزاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha