دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مطهری و روز معلم پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل روشن تن مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مطهری و روز معلم پیامی صادر کرد.

متن پیام در ادامه می آید:

روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید آیت الله مرتضی مطهری رضوان الله تعالی علیه بار دیگر فرصتی است برای تجلیل از مقام شامخ معلم و استاد که همواره در تعلیم و تربیت شاگردان مکتب امام صادق علیه السلام شبانه روز در تلاشند تا خط انتقال معارف از شاگردان ائمه تا به امروز و برای نسل های بعدی هم چنان پر رهرو بماند.

امروز و در این مقطع حساس که حوزه های علمیه با سر انگشت تدبیر امامین انقلاب و مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم با حمل عَلَم عِلم و بصیرت در جهادی بس بزرگ با ناملایمات زرمداران و زورمندان و استکبارجهانی برای نشر احکام و آیات قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام سر از پا نشناخته و با عمامه های به خون نشسته سروقامت پیمان جانفشانی امضا نموده اند.

شاهد گویایی از یم دریای خدمت صادقانه است و بی شک در دفتر مجاهدان فی سبیل الله ثبت و ضبط خواهد شد.

آنچه امروز برای همه ما اساتید، حوزویان و طلاب یک ضرورت تام مطرح است و وظیفه ما را در این رسالت بزرگ سنگین می کند عبارت است از:

۱. تعلیم و تربیت همواره یک وظیفه ناگسستنی برای ماست که تا پایان حیات خود بر آن وفادار هستیم.

۲. در قاموس استاد حوزه جز خدمت صادقانه چیزی نمی گنجد و این تفکر یکی از اهداف ضروری انتقال به شاگردان است که مواظب هستیم تا طلاب با اندیشه های غیر الهی تربیت و حرکت ننمایند.

۳. ما اساتید حوزه بر این باوریم که انقلابی که امام رضوان الله تعالی علیه رهبری آن را آغاز و به دست خلف صالح اش، امام خامنه ای ادامه دارد، زمینه سازی برای ظهور و ولایت عظمی امام عصر(عج) است و بر خود فرض می دانیم و بر این عهد و الزامات آن خواهیم ماند و ادامه دهندگان آن خواهیم بود.

۴. گام دوم انقلاب و جهاد تبیین را یک اصل و واجب شرعی که توسط ولی امر مسلمین مطرح شد می دانیم و نصب العین خود دانسته و درترویج آن و تبیین علمی و منطقی اش سر از پا نخواهیم شناخت.

۵. در دورانی که انقلاب اسلامی به رهبری آن حکیم روشن ضمیرویگانه دوران ، سنگرهای کلیدی جهان را به فرماندهی سید خراسانی امام خامنه ای مدظله العالی فتح می کند ما از دشنه های زبان و دست دشمنان هراسی نداریم و استوارتر از همیشه برای این هدف مبارزه خواهیم کرد و این خطی است که امام عزیز به ما یاد داد که بین اسلام و کفر سازش وجود ندارد و سعادت در شهادت است.

در پایان برخود وظیفه می دانم از تلاش های خستگی ناپذیرتان و احیاناً با وجود کمبود هایی که متحمل می شوید را ارج نهاده و برای همه شما اعزه گرامی دوام عزت و سلامتی وبرای خانواده های گرامیتان بهروزی وشادکامی مسئلت نمایم.

اسماعیل روشن تن

حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha