یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1084378
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸
یس

حوزه/ امام جمعه آران و بیدگل در پیامی به مناسبت روز معلم و شهادت آیت الله مطهری، این روز را به معلمین تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه آران و بیدگل در پیامی به مناسبت روز معلم و شهادت آیت الله مطهری، این روز را به معلمین تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اقرأ و ربک الاکرم* الذی علم بالقلم* علم الانسان ما لم یعلم.

دوازدهم اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری و آغازین روز هفته بزرگداشت مقام معلم، یادآور تلاش و مجاهدت مردان و زنان فرهیخته و فرهنگ سازی است که در تاریخ پرافتخار این سرزمین، در حریم معطر و نهاد مقدس مدرسه، زیباترین جلوه‌های تلاش در عرصه تعلیم و تربیت را به نمایش گذاشته و فرزندان این مرز و بوم را به گوهر دین و دانش، اخلاق و دانایی، ادب و اندیشه زینت بخشیده‌اند.

۱۲ اردیبهشت‌ماه، آغاز هفته معلم، یادآور جایگاه والای علم، معرفت و مقام والای معلم در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شکوه و عظمت مردان و زنان فرهیخته‌ای است که در تاریخ پرافتخار این سرزمین، در حریم مقدس دانشگاه، مدرسه و فضای تعلیم و تربیت زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به تصویر کشیده‌اند.

بدون شک تکریم و تعظیم معلم، تکریم و تعظیم علم است. تجلیل از معلم، سپاس از انسانی است که میراث دار پیامبران و ادامه دهنده نهضتی است که می‌توان انسان را به جایگاه رفیع علم و دانش هدایت نماید.

ایران اسلامی امروز به خود می‌بالد که بهره‌مند از وجود معلمان و اساتید فرهیخته است که دست همت از آستین فکرت برون آورده‌اند و خردمندانه با توانمندسازی کودکان، نوجوانان و جوانان و نیز ارتقاء جایگاه و نقش تربیتی خانواده و مشارکت اثربخش آن با نظام تعلیم و تربیت، گام در راه پیشرفت میهن عزیزمان برداشته‌اند و خدمتی بی‌منت، پر از حماسه، مجاهدت و ایثار را عرضه می‌کنند.

اینجانب ضمن ادای احترام به ارواح طیبه همه شهدای معلم و در رأس آنان روح پرفتوح بزرگمرد عرصه فرهنگ و آموزش، شهید آیت الله مرتضی مطهری، روز معلم را به همه اساتید گرانقدر، معلمان و آموزگاران پرتلاش و همه فرهنگیان ایران اسلامی به‌ویژه اساتید و معلمان فرهیخته و تلاشگران و طلایه داران عرصه تعلیم و تربیت و خانواده‌های معزز فرهنگیان شهرستان دارالشهدای آران و بیدگل تبریک عرض نموده، از اول معلم عالم هستی، آفریننده دانا، برای این بزرگواران عرصه تعلیم و تربیت توفیقات روز افزون، سلامتی و طول عمر با برکت در سایه الطاف حضرت بقیه الله(عج) مسئلت می‌نمایم.

ابوالفضل سلیمانی
امام جمعه آران و بیدگل
۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha