شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1084430
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳
آپارتمان

حوزه/ انتظار صریح تشکل های دانشجویی استان یزد از مسئولین دولت مردمی این است که تصمیم آپارتمان سازی برآمده از تجربیات غلط گذشته را فوراً لغو و بر ساخت خانه های تک طبقه حیاط دار که یک خواست ملی است همت مضاعف بگمارند. 

یه گزارش خبرنگار حوزه در یزد، تشکل های دانشجویی استان یزد در نامه ای گلایه آمیز خطاب به رئیس جمهور توقف آپارتمان سازی و پیگیری ساخت خانه های تک طبقه حیاط دار را خواستار شدند که متن نامه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»
جناب آقای سید ابراهیم رئیسی
ریاست محترم جمهور

سلام علیکم
« وَآتَاکُمْ مِنْ کُلِّ مَا سَأَلْتُمُوهُ وَإِنْ تَعُدُّوا نِعْمَتَ اللَّهِ لَا تُحْصُوهَا»
«و از هر چه از او خواستید به شما عطا کرد و اگر نعمت‏ خدا را شماره کنید نمی‏ توانید آن را به شمار درآورید.»
(آیه ۳۴ سوره مبارکه ابراهیم)

مردم استان یزد همانند مردم شریف ایران، خود را غرق در نعمات الهیِ کثیری می بینند و هرنوع ایجاد محدودیت در بهره گیری از ٱن می تواند نشان ناسپاسی در برابر پروردگار متعال باشد.

نعمت زمین بستری برای بهره گیری انسان ها در فرایند رشد و شکوفایی استعدادها است. بدون شک آبادی زمین مقدمه آزادی انسان است.

در این مقطع، پهنه یزد میراث دار مردمانی است که با بهره گیری از این نعمت خدادادی توانسته اند، هویت خود را در خشت هایی بی بدیل به تجلّی بگذارند.هویتی که در سال های اخیر نتوانسته نسبت روشنی با مقوله آپارتمان سازی برقرار کند.

در شرایط کنونی کشور که توده های مختلف مردم در انتظار حل مسائل معیشتی خود توسط دولت هستند. تصمیم اخیر وزارت راه و شهر سازی مبنی بر آپارتمان سازی در استان یزد در شهرهای مختلف چه نسبتی با هویت ایشان و گشایش گره مسکن دارد؟

مسئولان دولت سیزدهم در استان یزد با اتکا به تجارب موجود در حوزه مسکن اقدام به کلنگ زنی خانه های مسکونی تک طبقه‌ کرده اند. که با ابلاغ های غیرقابل پذیرشی مبنی بر آپارتمان سازی در استان یزد از سوی وزارت راه وشهرسازی مواجه گردیده است.

مردم استان یزد شاهد زمین های مرغوب، همراهی مسئولان استان و حتی کلنگ زنی شهرک های تک طبقه بوده اند. آیا این تصمیم وزارت راه و شهر سازی ناسپاسی این نعمت ها نیست؟

وزارت راه و شهرسازی با چه منطقی به دنبال عدم تحقق وعده تک طبقه سازی است؟

آیا رها کردن شهرک های تک طبقه کلنگ خورده، دهن کجی به وعده های این دولت و برهم زننده سرمایه اجتماعی این تصمیم کلیدی نیست؟

این ابهام برای بسیاری از یزدی ها ایجاد گردیده است که متولیان امر چگونه در یزد که محدودیتی از نوع زمین ندارد، در زمین های محدود آپارتمان سازی می کنند؟ این تصمیم برخلاف خواست عرفی آنان یعنی ساخت خانه های تک طبقه حیاط دار است.

انتظار صریح تشکل های دانشجویی استان یزد از مسئولین دولت مردمی این است که تصمیم آپارتمان سازی که برآمده از تجربیات غلط گذشته را فورا لغو و بر ساخت خانه های تک طبقه حیاط دار که یک خواست ملی است همت مضاعف بگمارند.

رونوشت؛ وزیر محترم راه و شهرسازی

انتهای/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha