جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
تبریز

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی گفت: جشنواره علامه حلی، پایان مسئله علم آموزی و پژوهش نیست، بلکه سنگین شدن وظیفه است که نشان داد این استعدادها هستند که باید کشف و هدایتشان کنیم، چرا که این افراد مجتهدان، مولفان و مبلغان آینده هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل روشن‌تن مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی امروز در مراسم تجلیل از اساتید مدارس علمیه تبریز که در مجتمع فرهنگی کوثر برگزار شد، اظهار داشت: توفیقی که امروز نصیب حوزه‌های علمیه به خصوص در حوزه علمیه استان شده است، در سایه مدیریت و راهبری عالی امام جمعه تبریز است.

وی با اشاره به برگزاری المپیاد علمی در استان آذربایجان شرقی پس از تعطیلات مخل و مضر ایام کرونا، یادآور شد: ۱۳ نفر در این المپیاد جز منتخبان بودند که حضور این منتخبین در المپیاد سراسری که در شهر قم برگزار شد، باعث سربلندی حوزه علمیه استان بود.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: این موضوع پایان مسئله علم آموزی و پژوهش نیست، بلکه سنگین شدن وظیفه است که نشان داد این استعدادها هستند که باید کشف و هدایتشان کنیم، چرا که این افراد مجتهدان، مولفان و مبلغان آینده هستند.

وی ادامه داد: عده‌ای از طلاب در جهت تبلیغ موفق باعث افتخار حوزه‌های علمیه استان هستند که مثلا در سال‌های گذشته ۴۰ نفر طلبه در مدارس امین حضور داشته‌اند اما امروزه با عنایت و کمک اساتید این تعداد به ۱۰۰۰ نفر طلبه خواهر و برادر رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین روشن‌تن اظهار کرد: امروز استان ما، مجوز برگزاری ۱۳ رشته تحصیلی را گرفته و هر مقدار طلبه‌ها را به سمت تخصصی شدن سوق داده شوند، آن رشته‌ها از رونق مضاعفی برخوردار خواهند شد و این باید برای ما یک مسئله هدف گذاری شده و مهم باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha