شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد دیدار دانشجو معلمان

حوزه / امام جمعه اهواز با بیان اینکه هدف از تمام عبادت‌ها، عبودیت است، گفت: مهم‌تر و سخت‌تر از انجام عبادت و اعمال صالح، حفظ و نگهداری از آن است، به این معنا که انسان اعمال نیکوی خود را تا هنگام مرگ و دیدار با خداوند حفظ کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، مراسم بزرگداشت روز معلم و استاد به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری(ره) و روز معلم روز چهارشنبه با حضور جمعی از اساتید مدارس علمیه خواهران خوزستان در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد امام جمعه اهواز پس از شنیدن دیدگاه‌ها و نظرات اساتید مدارس علمیه خواهران، اظهار داشت: خداوند متعال ثمره یک ماه روزه داری و عبادت را در قرآن کریم بیان کرده و آن هم تقوای الهی است.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه هدف از تمام عبادت‌ها، عبودیت است، گفت: مهم‌تر و سخت‌تر از انجام عبادت و اعمال صالح، حفظ و نگهداری از آن است، به این معنا که انسان اعمال نیکوی خود را تا هنگام مرگ و دیدار با خداوند حفظ کند.

وی با اشاره به آیه ۱۶۰ سوره انعام «مَن جاءَ بِالحَسَنَه فَلَهُ عَشرُ أَمثالًها»، عنوان کرد: خداوند در این آیه شریفه نفرمود "من عَمِلَ حَسَنَهً"، بلکه فرموده "من جاء بالحسنه"، ذکر جاء به جای عَمِلَ برای این است که انسان می‌باست عمل صالح را تا لحظه لقاءالله صحیح و سالم به همراه خود ببرد.

مهم‌ترین عرصه دشمنی دشمنان، مبارزه با حجاب بانوان است

در ابتدای این مراسم نیز حجت الاسلام حاجتی استاد حوزه علمیه خوزستان اظهار داشت: خط دشمنی با اسلام و انقلاب ادامه‌دار است و اکنون مهم‌ترین عرصه دشمنی دشمنان، مبارزه با حجاب بانوان است، البته این مبارزه از صدها سال پیش تاکنون وجود داشته است.

وی گفت: نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد که اکثر مردم و بانوان اعتقاد به حجاب دارند و رعایت می‌کنند که این به معنای عدم ضعف ما در برخی عرصه‌ها نیست، بلکه مهم‌ترین عرصه‌ای که می‌بایست فعالیت بیشتر و تأثیرگزارتر صورت گیرد، ارتباط با نوجوانان و جوانان است، وقتی حضور ما در این جمع کم رنگ باشد، حضور دشمنان پررنگ می‌شود.

در ادامه حجت الاسلام طاهر مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان نیز اظهار کرد: اساتید مدارس علمیه خواهران به واسطه ارتباط طولانی با طلاب، جایگاه ویژه‌ای در تربیت طلاب با اخلاق، عالم و دغدغه‌مند دارند، لذا مسئولیت اساتید از این نظر بسیار سنگین است.

در پایان این مراسم از جمعی از اساتید مدارس علمیه خواهران استان خوزستان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha