پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: پایه ریز تمدن نوینی که مد نظر مقام معظم رهبری است، اساتید و معلمان هستند که جهادگرانی در کارزار با جهل و بی‌سوادی هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، مراسم تجلیل از اساتید حوزه علمیه تبریز امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان در مجتمع فرهنگی کوثر برگزار شد.

امام جمعه تبریز در این مراسم اظهار داشت: روز معلم، اختصاص دارد به شهید آیت الله مطهری که امام خمینی(ره) فرمودند: شهید مطهری، پاره تن من بود.

وی ادامه داد: تنها ویژگی‌های علمی شهید مطهری نبود که از ایشان به‌عنوان معلم بزرگ یاد می‌شود، بلکه در کنار ویژگی‌های علمی، ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی آیت الله مطهری باعث شده بود که ایشان اینگونه ماندگار شود و حتی بعد از شهادتش کتاب‌های ایشان مورد توجه علمای بزرگ، مراجع تقلید و دانشمندان قرار گیرد.

امام جمعه تبریز افزود: قشر معلم، قشر شریف و محترمی است و علت آن این است که برای کشور و یک تمدن و یک ملت، مهم‌تر از هر سرمایه‌ای، سرمایه‌های انسانی است، یعنی اگر یک جامعه پول داشته باشد اما سرمایه انسانی درست نداشته باشد، به جایی نمی‌رسد.

وی ادامه داد: پایه ریز تمدن نوینی که مد نظر مقام معظم رهبری است، اساتید و معلمان هستند که جهادگرانی در کارزار با جهل و بی‌سوادی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: جوان، نوجوان و کودک را اساتید از وادی بی‌سوادی و غفلت و ظلمات در می‌آورند و به وادی علم و نور وارد می‌کنند و هویت سازی فرهنگی می‌کنند، تمدن متکی به فرهنگ است و اگر فرهنگ غنی و قوی نباشد جامعه و اهداف جامعه خوب پیش نمی‌رود.

وی ادامه داد: این روز به نام شهید مطهری مزین شده که الگویی تمام عیار و توانمند و فرهیخته برای معلمان و اساتید حوزه و دانشگاه و همه افرادی که در عرصه تعلیم و تربیت قدم برمی‌دارند، می‌باشند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: جایگاه بسیار رفیع علمی و اخلاقی استاد مطهری نباید باعث شود از این اسوه و الگوی معلمی، اسطوره افسانه‌ای ساخته شود و این گونه نیست که مطهری شدن یک آرزوی غیر ممکن باشد و ان‌شاءالله شاهد به وجود آمدن مطهری‌های بسیاری در کشور باشیم، البته در مدارس مختلف افرادی وجود دارند که زمینه مطهری شدن را داشته باشد.

وی ادامه داد: استاد حوزه باید علاوه بر اسلام شناس بودن، مانند شهید مطهری عالم به علوم روز هم باشد، شبهات مطرح در جامعه و سوالات جوانان که در زمان فعلی با پیشرفت تکنولوژی و فضای مجازی به مراتب بیشتر از سال‌های قبل است توسط حوزه پاسخ داده شود و این زمانی میسر می‌شود که استاد عالم به روز باشد.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: از زحمات آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور که فردی با اخلاق و باکمالات هستند و از توجه حجت الاسلام و المسلمین روشن‌تن که با اخلاص تمام خدمت می‌کنند تشکر می‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha