شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / تجلیل از اساتید حوزه علمیه استان قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: اگر امروز پس از پیروزی انقلاب بخواهیم الگوی موفقی را پیرامون کیفیت تحصیل، تدریس و عالم به زمان بودن به جامعه بشری معرفی کنیم، استاد مطهری را به عنوان الگوی حسنه برای نسل جوان حاضر باید انتخاب کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام و المسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین امروز در جلسه تقدیر از اساتید حوزه علمیه قزوین که در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجد النبی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: این روز به لحاظ عظمت و بزرگی به قدری اهمیت دارد که جا دارد همه بشریت نسبت به این روز با ارزش، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: در خصوص حقیقت این جایگاه شایسته است بگوییم نخستین استاد خداوند متعال است و سپس حضرت رسول(ص) که در طول ذات باری‌تعالی قرار دارد، آنگاه این کرسی در اختیار ائمه اطهار قرار گرفت و در جایگاه فعلی به اساتید کنونی رسیده است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: حضرت رسول(ص) می‌فرمایند، خداوند متعال و فرشتگانش حتی مورچگان در لانه و ماهیان در اقیانوس‌ها بر معلم نیکی‌ها، درود و سلام دارند، که این حدیث ناظر به این معنا است که مجاهدت و تلاش و تربیت اساتید درجات بالایی دارد و تنها خداوند از آن آگاه است.

وی ادامه داد: علامه مطهری، عالم به زمان، وظیفه شناس و نیاز سنج بود و این شخصیت والامقام در ارتباط‌گیری با جوانان و تأثیرگزاری در باورهای نسل جوان و عمل به جهاد تبیین، منحصر به فرد و خاص بود.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: اگر امروز پس از پیروزی انقلاب بخواهیم الگوی موفقی را پیرامون کیفیت تحصیل، تدریس و عالم به زمان بودن به جامعه بشری معرفی کنیم، استاد مطهری را به عنوان الگوی حسنه برای نسل جوان حاضر باید انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: امروزه آنچه که موجبات پیشرفت حوزه‌های علمیه را فراهم و خروجی کمی و کیفی بهتری به آن خواهد بخشید، حقیقت همدلی، همگرایی و هم‌افزایی مدارس علمیه با مدیران و اساتید است، این وحدت و همدلی توان انرژی را مضاعف کرده و عمق را تعمیق داده و سرعت پیشرفت را بیشتر و بیشتر خواهد کرد.

شهید مطهری الگویی حسنه برای نسل جوان است

شهید مطهری الگویی حسنه برای نسل جوان است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha