دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی ربانی

حوزه/ رئیس هیئت مدیره انجمن مهدویت بر لزوم توسعه فضای عرضه پژوهش های حوزوی در عرصه های مختلف تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی ربانی در گفتگو با خبرگزاری حوزه، گفت: شکل گیری خبرگزاری حوزه اتفاق مبارکی است که باید از این اقدام قدرشناسی کنیم و تلاش کنیم که برای این خبرگزاری پشتیبانی های لازم انجام شود که بتواند رسالت های خود را در راستای توسعه فعالیت های دینی در سراسر کشور و انعکاس آنچه در حوزه می گذرد و بیانات علما و مراجع و بزرگان دین است کوشاتر باشد.

وی افزود: نکته دیگر آنکه در این دوره کسانی که معارض ما هستند و کسانی که در خط مقابل دین قرار دارند، یک جاهایی به صورت هزینه های زیادی صحنه هایی را در مقابل انقلاب و مقابل دین ایجاد می کنند و آن را به گونه های مختلف و به اشکال مختلف ناچیز خود را زیاد می شمارند. آنها همیشه تلاش می کنند که اقدامات ناچیز خود را به شکلی ارایه دهند که برخی تصور می کنند که دیگر دنیا رفت و همه چیز از دست رفت. در اینجا نقش رسانه حوزه می تواند تاثیرگذار تر باشد.

رئیس هیئت مدیره انجمن مهدویت حوزه گفت: امروزه حضور دین و کسانی که درد دین دارند را در فعالیت های دینی از جمله نمایشگاه های دینی به خوبی می بنیم که این حضور و فعالیت گسترده مایه امید و نشاط جامعه دین دار است. ما همه مکلف هستیم که آینده روشن را ایجاد کنیم در اینجا می توانیم همه فعالیت ها و کارکردهای مثبت و ارزشمندی که در جامعه وجود دارد را به صحنه بکشیم.در این راستا باید از این جمله خبرگزاری ها حمایت کرد.

وی اظهارکرد: فرصت به نمایش گذاشتن ظرفیت های دینی بسیار مغتنم است. از کارشناسان و محققین و کسانی که در عرصه تبلیغ و پژوهش فعالیت می کنند و مسئولان همگی باید کاری کنیم که در فضاهای باز بتوانند فعالیت دیگران را نیز ببینند. پژوهشگران باید با جامعه و مسایل جامعه مرتبط باشند و به همین دلیل بعضا کارهای آنها پاسخگوی نیازها نیست.

استاد حوزه علمیه گفت: مسئولانی که برای سیاستگذاری های کلان دستی بر آتش دارند و بر همه امور نیز توجه دارند باید توجه داشته باشند که حوزویان در نمایشگاه های فرهنگی کشور حضور داشته باشند. نیروهای حوزوی باید در نمایشگاه های تخصصی حضور یابند.

وی یادآورشد: فعالان علمی باید با مردم هم صحبت کنند . مردم در گفتگوهای چهره به چهره دردها و مشکلات خود را بیان می کنند. باید نسبت به این حضور در میان مردم به عنوان کارشناس دین مشکلات مردم را حل کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha