دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
خانم احمدی

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان از برگزاری نشست توجیهی تدوین مقالات دانشنامه ای دفاع مقدس در مدرسه علمیه الزهراء (س) بندرعباس خبر داد.

خانم سمیه احمدی طیفکانی معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان بیان کرد: نشست توجیهی تدوین مقالات دانشنامه‌ای دفاع مقدس با حضور طلاب و دانش آموختگان به صورت حضوری با توضیحات خانم الله پرست مسئول دانشنامه دفاع مقدس استان هرمزگان و خانم باستین معاون ادبیات داستانی اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در مدرسه علمیه الزهراء(س) بندرعباس برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: مقاله شهید حسن تاجوک نمونه ای از مقالات دانشنامه‌ای است که به صورت مختصر به زندگینامه دوران کودکی، جوانی و فعالیت ایشان در انقلاب و دفاع مقدس تدوین شده است.

استاد حوزه خواهران با اشاره به اینکه بخشی از این مقالات با همکاری حوزه خواهران نوشته می شود، تصریح کرد: مقالات دانشنامه‌ای به صورت گروهی و با همکاری اعضای خانواده نیز می توان انجام داد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان ادامه داد: طرح مقالات دانشنامه‌ای دفاع مقدس در دو محور؛ ویژه خود شهدا که اسامی آنان مشخص شده است و در حیطه ادارات و نهادهای مختلف که در دفاع مقدس نقش داشتند، آغاز به کار کرده که با همکاری طلاب حوزه علمیه خواهران هرمزگان تدوین خواهد شد.

احمدی طیفکانی افزود: وظیفه پدران ما در زمان دفاع مقدس، دفاع از وطن و آرمان‌های جمهوری اسلامی بود و هم اکنون وظیفه نسل ما و فرزندان ما این است که یاد و خاطره شهدا را با تدوین و نگارش زندگینامه و خاطرات آنان زنده نگهداشته شود.

استاد حوزه خواهران در ادامه گفت: اصول تدوین مقالات دانشنامه‌ای نسبت به مقالات علمی متفاوت است و با مصاحبه از خانواده شهدا و جستجو در منابع و کتب نگارش می شود.

احمدی طیفکانی اظهار کرد: مبلغین طرح امین در مدارس می توانند طرح انس با شهدا را در مدارس پیاده کنند و دانش آموزان را در این مسیر یاری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha