شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ در جلسه جامعه روحانیت شیراز با بررسی مسائل روز جامعه اعم از بدحجابی، مشکلات معیشتی و اقتصادی از کابوس مشکل مسکن و گرانی های بی رویه اجناس انتقاد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، نخستین جلسه جلسه جامعه روحانیت شیراز به میزبانی آیت الله دستغیب در مدرسه علمیه رضویه شیراز برگزار شد.

حجت الاسلام سید احمد علوی نژاد عضو جامعه روحانیت شیراز در ابتدای این جلسه اظهار کرد: مصوبات جلسه جامعه باید در جلسه های آتی اعلام گردد تا نتایج آن را بررسی شود.

حجت الاسلام حسن مرادی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل بنیاد مسکن فارس هم اظهار کرد: اعضای جامعه باید از مسئولان استانی در خصوص جهاد تبیین مطالبه گری کنند.

وی درباره مشکل مسکن طلاب گفت: خداوند در قرآن کریم مسکن را مایه آرامش قرار داده است که متاسفانه مشکل مسکن تبدیل به کابوس شده است؛ تمام ادارات موظف هستند که مسکن برای کارکنان خود تهیه کنند، اما متاسفانه طلاب هیچ چیزی ندارند، از این رو باید فکری به حال آنان کرد.

حجت الاسلام محمد صادق مهرابی عضو جامعه روحانیت شیراز هم در سخنانی اظهار کرد: یکی از رسالت های بزرگ موضوع مسجد و فعالیت در آن است؛ یکی از معضلات جدی که وجود دارد نحوه صحیح جذب خادم در مساجد است.

وی مطرح کرد: اگر ورود خادم در مسجد روی مدار نباشد کار چندین ساله را خدشه دار می کند، لذا باید برای جذب خادم سامانه ای تعریف کرد تا دچار مشکل نشویم؛ بسیاری از مساجد خادم ندارند و نمی دانند خادم از کجا جذب کنند.

حجت الاسلام حسین امیدی عضو جامعه روحانیت شیراز نیز در این جلسه اظهار کرد: دوره توانمند سازی ائمه جماعت تا ۲۰ روز آینده به صورت جامع برگزار خواهد شد، تاکنون ۷۰ مسجد را از نظر حقوقی با حضور دادگاه روحانیت بررسی کردیم، موضوع رسانه و نشر اخبار نیز از دیگر برنامه هایی است که دنبال می شود.

حجت الاسلام سید صدرالله رجایی نسب معاون قضایی دادگستری فارس نیز گفت: طلاب جزو ضعیف ترین اقشار از اقتصادی و معیشتی هستند و تمام هجمه ها نیز علیه آنان است.

وی همچنین ضمن تبریک هفته معلم خاطرنشان کرد: پرورش باید نسبت به آموزش اولویت داشته باشد، اینکه تکالیف را به پدر و مادر دانش آموز بسپارند کار صحیحی نیست؛ اکنون بخش عظیمی از آموزش بر عهده خانواده ها است از سوی دیگر موضوع پرورش هم مغفول مانده است.

حجت الاسلام مجدالدین تجرد عضو دیگر جامعه روحانیت هم بیان کرد: هیئت امنا در برخی مساجد بر امام جماعت اولویت دارد در صورتی که امام جماعت باید مدیر مسجد باشد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی مدیر اسبق مدیر حوزه علمیه فارس نیز گفت: هرکجا کار دولتی شد، زمین خورده است. درباره مساجد نیز اینگونه است؛ در زمان طاغوت چه کسی مساجد را اداره می کرد؟ جز اینکه روحانی بزرگ محله این کار را می کرد؟ قلب شهر مسجد است که اگر نتپد مرده است.

وی بیان کرد: نباید مساجد دولتی شوند که اگر اینگونه شد با آسیب مواجه خواهیم شد. در خصوص بدحجابی نیز باید به صورت محله ای نظارت کرد؛ می خواهند بدحجابی و بی حجابی را رواج دهند اما این کار نتیجه ندارد، چراکه خانواده های ایرانی متدین هستند.

حجت الاسلام محسن ایزدی ارشد عقیدتی سیاسی ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید برای حفظ محجبه ها برنامه داشته باشیم؛ درست است که افراد داری حجاب کار الهی انجام داده اند اما باید مشوق هایی را هم گذاشت.

حجت الاسلام محسن روحانی هم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود فرمودند اینکه شعار سؤال را اقتصادی قرار دادیم معنای آن این نیست که به فرهنگ توجه نداریم، اما اقتصاد بر روی فرهنگ تاثیر گذار است، ضرورت جهاد تبیین بسیار است، شهید کردن روحانیون در بانک یا در خیابان ریشه در مشکلات اقتصادی دارد چراکه مردم لباس روحانیت را نماد حاکمیت می دانند، باید از مسئولان مطالبه کرد، هفته ای نیست که مواد غذایی و اجناس گران نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha