شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه نیازمند کار فرهنگی و ارائه اطلاعات لازم به اصناف و بازاریان هستیم، گفت: آگاه شدن بازاریان، نکته مهمی است که اتاق اصناف در این زمینه و کاهش تخلفات، می‌تواند به خوبی ورود کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در دیدار با مدیر کل تعزیرات حکومتی همدان، با تقدیر از اقدامات انجام شده در طول سال، اظهار داشت: در شرایط سخت اقتصادی، کار تعزیرات و مجموعه‌های نظارتی بسیار سخت‌تر می‌شود.

وی افزود: زمانی که بازار به هم‌ می‌ریزد و اقتصاد غیر قابل پیش بینی می‌شود، تخلفات نیز بیشتر می‌شود.

امام جمعه همدان، با تأکید بر لزوم ارائه آموزش به اصناف و بازاریان، یادآور شد: به میزانی که انواع جرایم و نوع تخلف‌ها برای اصناف و بازاریان اطلاع رسانی شود و آنها آگاه شوند، قطعا شاهد باز دارندگی در این عرصه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه نیازمند کار فرهنگی و ارائه اطلاعات لازم برای جامعه هدف هستیم، خاطرنشان کرد: آگاه شدن بازاریان، نکته مهمی است که اتاق اصناف در این زمینه می‌تواند به خوبی ورود کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه سالم سازی بازار و مقابله با تخلفات از وظایف مهم تعزیرات است، یادآور شد: نظارت‌ها در شرایط عادی بازار و شرایط تورمی بسیار متفاوت است و لذا شاهد هستیم گاهی اوقات با وجود قرار دادن نظارت‌های بیشتر در بازار، به لحاظ شرایط موجود در جامعه و بازار، اما بازهم این تعداد جوابگو نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه گاهی از اوقات انسان در مقابل اجرای قانون و اخلاق، با تناقض روبرو می‌شود، گفت: گاهی برخی از شهروندان به دلیل شرایط سخت اقتصادی اشتباهی را انجام می‌دهند، که البته نباید مرتکب آن شوند، اما جریمه‌ای که برای او نوشته می‌شود بسیار سنگین است و این نیز از سختی‌های کار شماست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه تعزیرات غیر از حدود است، اظهار کرد: چارچوب حدود را شریعت مقدس مشخص کرده و در آن حق دستکاری و ورود نداریم، اما در تعزیرات نباید دست رئیس شعبه بسته باشد و باید شرایط مخاطب و بازار نیز لحاظ شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha