جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
خانه طلاب جوان و آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیرحوزه های علمیه گفت: در کنار خیزش‌ها و کنشگری علمی، دارا بودن سه عنصر هیجان، شور و حماسه از ضروریات طلبه و استاد تراز انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه در دیدار جمعی از اعضای خانه طلاب جوان حوزه با تقدیر و تشکر از گزارش های ارائه شده توسط مسئولین خانه طلاب در سخنانی اظهارکرد: با گزارشی که ارائه شد و اقدامات ارزشمندی که خلاقانه و مبتکرانه ارائه کرده اید، کار شما قابل ستایش و ارزشمند است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: وقتی در خصوص اثر تالیفی جدید مجموعه با عنوان «پای درس خمینی مشهد» صحبت می کردید، خودم را از ۱۶ سالگی مرور کردم و حسی که الان شاهد آن هستم، آن سالها تجربه کردم و سعی کردم همیشه چنین شور و هیجان را با خود داشته باشم.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شما با به خدمت گرفتن هنر و تلفیق آن با علم و معارف دینی بهترین خروجی را دریافت و عرضه کرده ‌اید، زمانی اخلاق در نهج البلاغه مؤثر است می شود که با هنر آمیخته گردد و هر مسئله ای را که بخواهیم اثر گذار باشد می بایست با هنر عجین گردد.

آیت الله اعرافی بیان کرد: اینکه در امورات خود به سه ضلع حکمت، فضیلت و حماسه توجه داشته باشیم بدون تردید نتیجه مطلوب و مورد رضایت جامعه خواهد بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه به راهبرد اصلی طلاب و فضلای حوزه اشاره کرد و افزود: کنشگری عالمانه، حکیمانه و شجاعانه در صحنه نظام و جامعه رویکرد امروز طلبه انقلاب است چرا که حوزه عصر انقلاب با حوزه قبل از انقلاب و حتی ده‌های گذشته بسیار متفاوت است و طلبه تراز انقلاب باید در موضوعات مختلف دارای بنیه علمی باشد، چرا که امروز نوع هجمه ها و شبهات متنوع شده است.

مدیرحوزه های علمیه با اشاره به درختواره رشته‌های دانشی حوزه تصریح کرد: حوزه علمیه متناسب با تحرکات و نیازهای جهانی قریب به ۵۰۰ رشته علمی ودانشی را طراحی و برخی را پیاده سازی و عملیاتی کرده است، لذا طلبه فاضل می بایست با بنیه علمی و فلسفی علاوه بر صیانت از دین و آیین، توانایی پاسخ گویی به سوالات و شبهات آحاد جامعه را داشته باشد.

وی تأکید کرد: امروز جامعه جهانی و این حجم از دشمنی و خدعه علیه ایران به این نکته رسیده اند که ایران امروز ایران ۴۰-۵۰ سال پیش نیست و این انقلاب و نظام در دهه چهارم خود به قله های رفیعی علمی، دانشی، صنعتی، فناوری های نوین در عرصه های مختلف رسیده است و برای کم کردن این سرعت پیشرفت، نه متوقف کردن آن دست به تحریم های ظالمانه و دشمنی می زنند. اینجاست که طلبه و اساتید تراز انقلاب باید با جدّیت وارد عرصه جهاد تبیین شوند و داشته هایمان را به گوش آحاد جامعه، نسل جوان و نوجوان ایران اسلامی برسانند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha