پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نایین

مراسم تجلیل از اساتید و ممتازین مدرسه علمیه خواهران فاطمة الزهرا(س) نایین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام امیر شفیعی در مراسم تجلیل از اساتید خواهر و ممتازین مدرسه علمیه خواهران فاطمة الزهرا (س) نایین ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، اظهار کرد: حتی اگر یک معلم ریاضی در بین صحبت هایش مطلبی را به دانش آموز یاد دهد تاثیرش بسیار بیشتر از منبر وعاظ است .

وی با اشاره به اینکه تأثیر عملی تربیت بیشتر از تأثیر زبانی است، افزود: در نماز جماعت هم معلمین پیشتاز باشند اینکه انسان فقط بگوید تأثیر ندارد بلکه از عمل کار برآید اگر رفتار و کردار و اخلاق خلاف آن چیزی باشد که میگویند تأثیر سو دارد.

استاد حوزه با اشاره به روایتی از امام جعفر صادق (ع) و گفت: طبق فرمایش امام جعفر صادق علیه السلام، علمای شیعه مرزبانان اعتقادی اسلام هستند،مرزبانی از نقاط جغرافیایی را داریم و مرزبانی مهمتر از این مرزبانی، مرزبانی از اعتقادات است علمای شیعه مرزبانانی هستند که از جاهایی که شیطان می خواهد بر آن مسلط شود حفاظت می کنند .

حجت الاسلام شفیعی ادامه داد: دانشمندان مانع ورود شیاطین بر ضعفا میشوند و مانع تسلط شیاطین بر ضعفای شیعه می شوند، اینها ارزششان بالاتر از مرزبانان جغرافیایی است هزار هزار مرتبه افضل هستند زیرا مرزبان جغرافیایی از بدن حفاظت می‌کنند اما علما از دین دفاع می کنند.

استاد حوزه شهید مطهری را انسانی کامل و جامع دانست و گفت: شهید مطهری انسان جامع و کامل و عالم و فقیه و خداشناس متعبد، اهل تهجد، دائم الوضو، اهل گریه و توسل بودند، که بر همین اساس گروه فرقان هم ویژگی تفکر او را نشانه گرفت.

وی در پایان گفت: اگر انسان فکر نکند دچار ضلالت و جهل می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha